3420
Sök

Erfarenheter av www.customcab.se ?! (Trim)

alexander_e_b
9 september 2009
Trådstartare
Såg en annons på blocket att dem trimmar saab för ynka 1600:- Väldigt billigt. big_smile (Dvs steg 1)
Men finns det någon med erfarenhet av dem ???
http://www.customcab.se
Senast redigerat av alexander_e_b (9 september 2009)

2 982 Inlägg
9 september 2009
väl som alla andra som trimmar på p-platser etc.
nej använd dig av bsr eller atechmotor

alexander_e_b
10 september 2009
Trådstartare
Residence skrev:
väl som alla andra som trimmar på p-platser etc.
nej använd dig av bsr eller atechmotor

Det är oxå ett "jävla" pris på dem. Vad e det som gör dem bättre ???
Hur vet man att program varan inte är den samma ?!
Köper inte riktigt att betala 7000.- bara för namnet..

1337
1 343 Inlägg
10 september 2009
alexander_e_b skrev:
Såg en annons på blocket att dem trimmar saab för ynka 1600:- Väldigt billigt. big_smile (Dvs steg 1)
Men finns det någon med erfarenhet av dem ???
http://www.customcab.se

Tycker det ser ok ut.
Se till att du får skriftliga garantier på det bara.

I'm not a fighter, I'm a lover!

1 513 Inlägg
10 september 2009
tantens bil var jag hos Andras å fick mappad så kan du sj välja va du vill ha ut av de hela vrid å bra körbarhet eller jaga topp effekt? å angånde de så går tantens 2,0t på 0,94 när jag kör å de e blyfot å fullt järn mellan rödljusena när tanten kör blandad körning mest stan iåfs så ligger den på 0,82

alexander_e_b
10 september 2009
Trådstartare
evo_krolle skrev:
tantens bil var jag hos Andras å fick mappad så kan du sj välja va du vill ha ut av de hela vrid å bra körbarhet eller jaga topp effekt? å angånde de så går tantens 2,0t på 0,94 när jag kör å de e blyfot å fullt järn mellan rödljusena när tanten kör blandad körning mest stan iåfs så ligger den på 0,82

Nöjda ???
Vad kör ni för bensin ???

1 513 Inlägg
10 september 2009
duktigt nöjda helt ny bil blev de, nu va jag inte ute efter effekten i den utan bättre mellan register å bränsleförbrukningen..

helt vanlig macka 95:)

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
19 juni 2010
Tänkte fråga här igen, funderar återigen att lämna in Saaben hos Andras. Men fick massa ajbaja på fingrarna sist, och kolla är det värt att lämna den där? big_smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

888 Inlägg
19 juni 2010
Nej det är det inte.

Sätt ut en köpes annons på stcs.nu att du vill köpa steg 1 eller vad nu vill ha. Du har svar idag garanterat.

155 Inlägg
19 juni 2010
Varför är folk så jävla dumsnåla? Finns juh massor av exempel på STCS med folk som varit snåla och det har slutat som det gjort. Du betalar juh inte bara för ett namn om du går till nån av de väletablerade Typ maptun och nordic. Du betalar juh även för erfarenhet och service.

Har haft att göra med både Maptun och Nordic och båda har lämnat GRYM service.

Mitt råd är att gå in på stcs.nu och bli medlem på forumet. Kolla runt om du hittar något om customcab.
Gör du det inte ställ din fråga där. Du kommer garanterat få ett svar av personer som verkligen kan Saab.

P.S glöm inte vad man brukar säga. Om något verkar för bra för att vara sant så är det nog oxå antagligen så. Och att man får vad man betalar för.

1 Inlägg
27 januari 2011
Det handlar inte alltid om att vara "dumsnål", ibland handlar det om att man skänker bort sina pengar bara för att få ett emblem bak på bilen.
Jag har haft min bil hos Custom cab och är jättenöjd, han mappade min bil med steg 1 och kompisen var frånåkt trots hans bsr-emblem på bakluckan och jättefina nya avgassystem!! (likadan bil, årsmodell och maskin, 9-5 ,2,0t -07)
Visst är det väl konstigt då han betalade 4 ggr så mycket som jag och fick detta fina märke på bilen och trots detta så hinner han inte med min bil, måste vara bättre vax på min!

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
27 januari 2011
Manne10 skrev:
Det handlar inte alltid om att vara "dumsnål", +text

Hmmm ETT inlägg och registrerad IDAG utan ens en bokstav i presentationen. Ingen fler än jag som tänker smygreklam?

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

74 Inlägg
6 februari 2011
Hejsan. Kan säga att killen som har cusomcab.se är mycket duktig! Säger inte detta för jag är hans granne , men han är mycket erfarenhet av saab och har själv en projektbil som han kört på t.ex knutstorp ( finns att se på hans hemsida )

// Daniel

Företagsrepresentant
24 Inlägg
25 februari 2011
Hej på er alla.

Det är jag som äger och driver Custom Cab.

Har inte sett denna tråden förrän nu.

Med risk för att bryta mot marknadsföringsreglerna i paragraf 10, kan jag endast svara på vad som är relevant till frågeställningen i denna tråden.

Kan inte riktigt identifiera mig med kategorin P-plats trimmare.
Har personligen varit i bil(verkstad)branchen nu snart 16år, varav många av dem har varit ägnade åt att bygga och modifiera motorer varav många med olika konfigurationer och storlekar med inriktning effekthöjning.

Senaste 5 åren har varit  helt inriktade på Saab, speciellt Saab 9-5 men även og9-3 Trionic 7.

Ang. programvarorna som erbjuds är majoriteten av de som avviker från Saab original hårdvara (steg1+) grundligt testade med bredbandslambda, EGT mätare osv., vilket genom loggade körningar gradvis förfinats tills dess jag ansett de är redo för marknaden.

För er som vill ha fler referenser från Saabfolket, kan göra en sökning på STCS med mitt användarnamn "Fahrer" som sökord och läsa innantill.

Vill dela med mig av ett mail jag fick av en kund från Norrtälje varav till jag bytt koppling, turbo och gjort en mjukvaruuppgradering till i sommaren 2010:

"Hej Andras, ville bara säga till dig att jag är helnöjd med bilen,den går som en klocka, har aldrig haft en bil med så lite fel på, och som grädde på moset så har du fixat till den, den går som ett spjut,håller väldigt bra, ville bara säga detta, ha det bra

MVH//Per Owenius"

Har ni några fler frågor rörande min verksamhet, är ni välkomna att använda mitt kontaktformulär på företagets hemsida.
Senast redigerat av Fahrer (25 februari 2011)

Sök