Hallå allihopa!
Niclas heter jag o tänkte berätta lite om mitt projekt som pågått under 5 års tid.
Jag kopierar det mesta från min andra projekttråd
Bilen köptes i slutet av juli 2006 för en struntsumma, jag var inte ute efter en fungerande bil då det skulle bli ett kul projekt att göra om den helt och hållet.
Det är en -91a 16v med 150 hk ch strax under 200 Nm orginal.
Den har gått 22000 mil
Bilen ska vara svensksåld från början vilket är ovanligt för dessa bilar. Förra ägarna av bilen hade fusklagat allt man kan fusklaga på en bils kaross, så jag har gjort om arbetet helt o hållet från grunden!
Planer med bilen:
Motor, växellåda och avgassystem;
2.0 L 16v (C20XE)
Bytt:
Ny motor -08 (16000 mil)
Nytt urtrampningslager -08
Ny koppling -08
Nya packningar i bottendel -08
fördelaraxel -08
fördelarlock och rotor -08
Renoverad topp av förra ägaren -07/08
nytt bränslefilter och pump -08
länkage v-låda -08
p-box ingående axel i v-låda -08
nytt kullager ingående axel motor -08
termostat -08
Ny kamrem, löprulle, spännrulle och vattenpump -10
nya p-boxar för kamaxel -10
ny p-box för fördelare -10
batteri och kabelskor -10
Ny fläkt och kylare -09
2.5" Sportavgas och 2.5" sportkat, orginal grenrör.
Chassi:
Bytt/renoverat:
renoverad subframe -08
drivaxeldamasker -09
styrleder -09
Blästrade hjulhus och underrede samt målat och rostskyddat -09
Nya bromsrör och slangar -09
Nya ok + belägg runt om -09
Sänkningssats 40mm runt om
Insidan:
Lackade detaljer -09
omklätt innertak -09
ny klädsel från donatorbil (baksätet och bakåt) -08
Lödning av kablar till baklampor -09
Nytt kablage till taklucka från donatorbil -09
Taklucksmotor från donatorbil -09
Färddator från donatorbil -09
Rostskyddade dörrar och dörrsidor bak -09
Nya bälten -09
Stereo:
Pioneer huvudenhet -09
MDS Fanatic 6.5" fram 200 watt -09
2st GAS Alpha 1000W 12" basar med egenbyggd låda -09
Kicker steg -09
Utsidan:
Bytt:
skärmkanter bak -08
Bagagelucka -08
Taklucka -08
Framskärmar -09
Huv -08
Tröskellådor -08
bakrutor -09
baklysen från donatorbil -08
framruta -09
Inga emblem -07
frontspoiler (1 av 3 st tillverkade)-08
sidokjolar -08
bakspoiler -08
Ingenlagda taklister -08
borttagna sidolister -08
vinge -09
DTM ljuddämpare
lackade ok -09
lackade handtag -09
svart nät i hålen runt spoilrarna -09
Omlackerad -09
angeleyes svarta -09
röd och spegeltonade bakrutor -09
Huven är upphöjd en aning
Så här såg bilen ut när jag köpte den, nywaxad o tvättad
Sen blev de te o bita i de sura äpplet när man till slut såg hur mycke rost de fanns! Men de fanns ingen återvändo
Sen las taklisterna igen
En ny baklucka inhandlades då jag fick svetsloppor över hela den andra rutan hehe
Härnäst gick motorn konstigt så jag kollade kompret och givetvis var topppackningen kass.. bara till o byta! Och allt jobb var förgäves
En annan Calibra inköptes för en billig peng för o plocka balnd annat inredning på och en massa "bra att ha delar"
Där står pappa och skruvar
Den nya froten, huven och huvförlängaren provmonterades
Den gamla motorn under renovering
Byte av ventiltätningar
Inpassning av front
ahapp, idag när jag skulle ut i garaget gör jag som jag brukar och kollar oljan bara för säkerhets skull då jag haft nere toppen innan. När jag tog upp oljesickan trodde jag att jag skulle dö! Det var grått och "oljan" var som vatten, det bara rann av stickan. Jag tog av ventilkåpan och det var samma där, grått och klumpar. Ända sen jag köpte bilen har den rykt väldigt mycket och jag har fåt hälla på vatten varannan dag typ. När toppen var nere på renovering av mig och en klasskompis (jag går fordonsprogrammet) så bytade vi alla packningar på toppen. När vi hade av toppen såg vi att det fanns små hack mellan en vattenkanal och en olja, deta medelades till 2 stycken lärare som sedan sa att jag skulle ta ett sandpapper(!!!!) och slipa bort dessa hacken. Jag frågade såklart läraren om jag inte skulle plana min topp som man alltid gör vid sånna här renoveringar men enligt han så behövdes inte det, jag gick och frågade en annan lärare och han sa samma sak. När vi hade på allt igen och startade så var ho precis som innan, ostabilt varvtal och dog nästan på tomgång och spottade ut en massa vatten. Jag fick inte längre lov att ha min bil i skolan då den stod ivägen så jag körde hem. Jag har nu pratat med 4 stycken bilmekaniker och 2 av dom har ringt min lärare och skällt ut han ordentligt. Det känns som att denna renoveringen var totalt onödig! Så, med vatten i hela motorn är det nog lättast (och billigast) att köpa en ny eller bara en topp och sedan rengöra precis allt.
Imorron ska jag även höra hur lång garanti vi har på våra jobb i skolan.
Det känns som att detta blir ett evighetsprojekt!
Taket färdigspacklat
Det började med en liten liten rostblomma o slutade såhär
På väg ner med motorn, lättast var att ta den med subframe o fjäderben o allt
Kollar över den nya motorn lite
Nya motorn på plats!
Målning
url=http://www.geting.se/viewimage/image/6988-DSC01419.JPG][/url]
Nya vingen provas ut
Här var passformen väldigt bra faktiskt! Dock e den inte monterad på bilen.
Nu står bilen hos lackeraren
Här e bilderna från denna helgen.
Eftr att ha hittat ännu mera rost i bla annat golv och balken där fjädern vilar tog vi ut bilen och blästrade, nu har jag nog inget annat än grus i hela bilen haha.
Alla hål ska svetsas imorron
Bilen e klar med rostlagningen nu. JAg har fått börja om IGEN med och spackla skärmarna bak, denna gången bredspacklade vi istället och det var mycket lättare!
Jag ska börja imorron och rita på hur baslådan ska se ut, och även dörrsidorna.
Han som svetsade satte eld i mitt baksäte till mig oxå, som tur är har jag ett nytt hemma. Den gula är primer som jag pänslat på.
Den ska handmålas i hjulhusen oxå e det tänkt
Tur att det e så roligt o slipa!
å Torsdag skulle lackeraren ha semester och ja hade lite kvar att göra på chassit innan grundlack, så jag skyndade mig ner efter skolan.. Stressad till 1000 sprang jag in och såg en bil stå där, och det liknade ju min, jag kollade igen och det var ju minsann min bil som blev lackerad utan att jag hade en susning om det!
Bättre överaskning får man leta efter haha
För den som är intresserade av priser och sådär kan jag berätta att denna slipgrunden kostar 70 kr/l, vi la 2 lager färg. Slipgrunden är det första lagret jag har lagt, där e både primer och grundfärg i det, och framförallt är det billigt
I nästa skede efter detta ska bilen hem under lackerarens tid på semester och jag ska spackla i småskavanker och plasta baslåda och lite annat, jag har aldrig plastat precis innan så det e ett helt nytt område för mig så det ska bli kul o se hur de kommer bli!
Nu är nästan bilen klar för en omgång grund till. Jag filade upp hål till dom nya blinkersen idag, jag har lagat mina spoilrar där jag hade borrat med plast ( det har ni nog läst tidigare), jag har köpt hem karosserikit och nått flexibelt lim från Plastic Padding som jag ska ha till sidokjolarna.
Vingen är förresten kapad nu oxå, 85 mm per sida fick jag ta bort
Men det där limmet andvände jag till att få dit bakspoilern, jag vet inte om jag var dum eller smart men jag måste iallafall skruva dit den nånstans.
Lite gammal bild men för o visa hur sidokjolarna ser ut
Dax att fixa rill innertaket!
En liten timme senare
Nu har de hänt saker!
Sidokjolarna för 15mm och 25mm för korta så dom är nu förlängda, frontspoilern e klar, sidokjolarna e klara och nu e det bara bakspoilern kvar att leta porer på! Eftersom bilen e duktigt spacklad på bakskärmarna så passar inte tanklocket riktigt, det måste komma ut en liten bit så jag ska borra nya hål till det.
Här e iaf vadjag gjort sen förra updaten.
Fronten klar, ska bara nätas lite till
Förlängda
Efter sisådär 250-300 timmar sliparbete e det nu klart, på utsidan iallafall.
>Jag vet inte om ni förstått hur pass illa denna bilen var när jag köpte den för nästan 2 år sen, men kan ta histirien fort igen för er som undrar.
Bilen kollade jag först på o jag blev kär i den direkt, den såg ju hur fräsh ut som helst, ingen rost ( som syntes iallafall), inga knackande ventiler, inga missljud och den drog inte åt nått håll när jag släppte ratten. Det ENDA jag fick veta var att bromsvärdena var kassa och att de skulle åtgärdas före besiktning, visst tänkte jag, det e ju lätt gjort!
Glad som fan sa man till kompisarna att man nu köpt på sig en riktigt fin bil, och billigt oxå, den skulle bara hem.
Papperna skrevs och han som sålde den från bilfirman hade bråttom med sundsbussarna då han bodde i Helsingör så jag skrev på o var hur nöjd som helst.
Efter nån vecka började jag kolla rostskyddet, för en sån här bil skulle man vara rädd om och pyssla om med lite ny rostskyddsmassa var de tänkt. Jag började leta efter nycklen till låsbultarna, men den fanns inte, inte heller servicebok eller instruktionsboken. Då slog de mig, detta var kanske inte så bra som jag tänkt mig och första tanken var att byta kamrem m.m.
Jag kollade oxå unde skärmkanterna och då var de som ett sla i huvet, det var fuskat ihop i hela innerskärmen, det var en typ av hönsnät med spackel på dom hade lagt där!!
JAg tog den till min dåvarande skola för o byta skärmkanter och kamrem. När jag lyfte bilen såg jag att den likaväl kunnat stå på en skrot, Guldet hade blivit till sand, alltså rost i balkar, trösklar o infästningar.
Nu kanske ni förstår lite mer hur illa det egentligen var i från början och varför jag handlat som ja gjort hehe.
Nåväl, till bilderna!
En bild till på innertaket när de blev omklätt
Det kom hem nya framlampor för ett tag sen oxå. Dom monterades dit o självklart passade nte den vänstra lampsocklen mot bilens, så nu har jag ännu mer och fixa!
Det var mest en slump att toningen kom i detta skedet när inte ens insidan på bilen e ens halvklar, men jag fick det till et bra pri från en polare så.
Toningen är spegelblank röd för er som undrar och det var den svåraste filmen att häfta tydligen, men porrigt blev det!
Sidorutorna e på väg hem oxå
Nytvättad o grann
Kamremsbyte:
Handbromsbyte:
Bromsslangar bak, jag håller på att byta ut varenda rör just nu och tradigt e de! haha
Nya ok bak + belägg o monteringssats, det rillar dit!
Nya bromsslangar fram med kopparbrickor
Byte av sumppackning
Det var spår från gamla synder i silen
Testade fälgarna jag köpte av Bruno, det e bara däck som fattas, ska köra med 215/35/18". Alla e äntligen polerade o klara för däck
Nätat hela fronten nu osså
Och här e beviset på att hon faktiskt e utanför garageporten haha
Och här e det andra jag pysslar med osså vid sidan av Calibran, hjälper en kompis att renovera sin Saab 900 T16
Födelsedagspresenten, passar bra till mig som skruvar varje dag! Fy fan med verktyg man har helt plötsligt
SBP i Klippan
Gamla mot nya lacken
Nrplåtsbelysning monteras, fan att jag inte gjorde det innan lack bara!
Glöm de, man ser inte ett skit in haha
Lådan ska kläs och låset ska monteras sen e de klart här med
Åkte i denna Buick -68 på Tibrocrusingen, fotot blev inte bra för jag var halvfull
Sen var de grillning i Hässleholm och Powermeet
Nytvättad o grann
Avgasbandage kliar kan jag berätta! Ska ni ha ett tips så tvätta av er i kallt vatten, då öppnas inte porerna i huden och de kliar mindre
Polerat taket
O till de goaste på länge
Här kommer lite nya fina bilder tagna med proffskamera
N hamnen i Helsingborg
Dogman i Åstorp
Niclas heter jag o tänkte berätta lite om mitt projekt som pågått under 5 års tid.
Jag kopierar det mesta från min andra projekttråd
Bilen köptes i slutet av juli 2006 för en struntsumma, jag var inte ute efter en fungerande bil då det skulle bli ett kul projekt att göra om den helt och hållet.
Det är en -91a 16v med 150 hk ch strax under 200 Nm orginal.
Den har gått 22000 mil
Bilen ska vara svensksåld från början vilket är ovanligt för dessa bilar. Förra ägarna av bilen hade fusklagat allt man kan fusklaga på en bils kaross, så jag har gjort om arbetet helt o hållet från grunden!
Planer med bilen:
Motor, växellåda och avgassystem;
2.0 L 16v (C20XE)
Bytt:
Ny motor -08 (16000 mil)
Nytt urtrampningslager -08
Ny koppling -08
Nya packningar i bottendel -08
fördelaraxel -08
fördelarlock och rotor -08
Renoverad topp av förra ägaren -07/08
nytt bränslefilter och pump -08
länkage v-låda -08
p-box ingående axel i v-låda -08
nytt kullager ingående axel motor -08
termostat -08
Ny kamrem, löprulle, spännrulle och vattenpump -10
nya p-boxar för kamaxel -10
ny p-box för fördelare -10
batteri och kabelskor -10
Ny fläkt och kylare -09
2.5" Sportavgas och 2.5" sportkat, orginal grenrör.
Chassi:
Bytt/renoverat:
renoverad subframe -08
drivaxeldamasker -09
styrleder -09
Blästrade hjulhus och underrede samt målat och rostskyddat -09
Nya bromsrör och slangar -09
Nya ok + belägg runt om -09
Sänkningssats 40mm runt om
Insidan:
Lackade detaljer -09
omklätt innertak -09
ny klädsel från donatorbil (baksätet och bakåt) -08
Lödning av kablar till baklampor -09
Nytt kablage till taklucka från donatorbil -09
Taklucksmotor från donatorbil -09
Färddator från donatorbil -09
Rostskyddade dörrar och dörrsidor bak -09
Nya bälten -09
Stereo:
Pioneer huvudenhet -09
MDS Fanatic 6.5" fram 200 watt -09
2st GAS Alpha 1000W 12" basar med egenbyggd låda -09
Kicker steg -09
Utsidan:
Bytt:
skärmkanter bak -08
Bagagelucka -08
Taklucka -08
Framskärmar -09
Huv -08
Tröskellådor -08
bakrutor -09
baklysen från donatorbil -08
framruta -09
Inga emblem -07
frontspoiler (1 av 3 st tillverkade)-08
sidokjolar -08
bakspoiler -08
Ingenlagda taklister -08
borttagna sidolister -08
vinge -09
DTM ljuddämpare
lackade ok -09
lackade handtag -09
svart nät i hålen runt spoilrarna -09
Omlackerad -09
angeleyes svarta -09
röd och spegeltonade bakrutor -09
Huven är upphöjd en aning
Så här såg bilen ut när jag köpte den, nywaxad o tvättad
Sen blev de te o bita i de sura äpplet när man till slut såg hur mycke rost de fanns! Men de fanns ingen återvändo
Sen las taklisterna igen
En ny baklucka inhandlades då jag fick svetsloppor över hela den andra rutan hehe
Härnäst gick motorn konstigt så jag kollade kompret och givetvis var topppackningen kass.. bara till o byta! Och allt jobb var förgäves
En annan Calibra inköptes för en billig peng för o plocka balnd annat inredning på och en massa "bra att ha delar"
Där står pappa och skruvar
Den nya froten, huven och huvförlängaren provmonterades
Den gamla motorn under renovering
Byte av ventiltätningar
Inpassning av front
ahapp, idag när jag skulle ut i garaget gör jag som jag brukar och kollar oljan bara för säkerhets skull då jag haft nere toppen innan. När jag tog upp oljesickan trodde jag att jag skulle dö! Det var grått och "oljan" var som vatten, det bara rann av stickan. Jag tog av ventilkåpan och det var samma där, grått och klumpar. Ända sen jag köpte bilen har den rykt väldigt mycket och jag har fåt hälla på vatten varannan dag typ. När toppen var nere på renovering av mig och en klasskompis (jag går fordonsprogrammet) så bytade vi alla packningar på toppen. När vi hade av toppen såg vi att det fanns små hack mellan en vattenkanal och en olja, deta medelades till 2 stycken lärare som sedan sa att jag skulle ta ett sandpapper(!!!!) och slipa bort dessa hacken. Jag frågade såklart läraren om jag inte skulle plana min topp som man alltid gör vid sånna här renoveringar men enligt han så behövdes inte det, jag gick och frågade en annan lärare och han sa samma sak. När vi hade på allt igen och startade så var ho precis som innan, ostabilt varvtal och dog nästan på tomgång och spottade ut en massa vatten. Jag fick inte längre lov att ha min bil i skolan då den stod ivägen så jag körde hem. Jag har nu pratat med 4 stycken bilmekaniker och 2 av dom har ringt min lärare och skällt ut han ordentligt. Det känns som att denna renoveringen var totalt onödig! Så, med vatten i hela motorn är det nog lättast (och billigast) att köpa en ny eller bara en topp och sedan rengöra precis allt.
Imorron ska jag även höra hur lång garanti vi har på våra jobb i skolan.
Det känns som att detta blir ett evighetsprojekt!
Taket färdigspacklat
Det började med en liten liten rostblomma o slutade såhär
På väg ner med motorn, lättast var att ta den med subframe o fjäderben o allt
Kollar över den nya motorn lite
Nya motorn på plats!
Målning
url=http://www.geting.se/viewimage/image/6988-DSC01419.JPG][/url]
Nya vingen provas ut
Här var passformen väldigt bra faktiskt! Dock e den inte monterad på bilen.
Nu står bilen hos lackeraren
Här e bilderna från denna helgen.
Eftr att ha hittat ännu mera rost i bla annat golv och balken där fjädern vilar tog vi ut bilen och blästrade, nu har jag nog inget annat än grus i hela bilen haha.
Alla hål ska svetsas imorron
Bilen e klar med rostlagningen nu. JAg har fått börja om IGEN med och spackla skärmarna bak, denna gången bredspacklade vi istället och det var mycket lättare!
Jag ska börja imorron och rita på hur baslådan ska se ut, och även dörrsidorna.
Han som svetsade satte eld i mitt baksäte till mig oxå, som tur är har jag ett nytt hemma. Den gula är primer som jag pänslat på.
Den ska handmålas i hjulhusen oxå e det tänkt
Tur att det e så roligt o slipa!
å Torsdag skulle lackeraren ha semester och ja hade lite kvar att göra på chassit innan grundlack, så jag skyndade mig ner efter skolan.. Stressad till 1000 sprang jag in och såg en bil stå där, och det liknade ju min, jag kollade igen och det var ju minsann min bil som blev lackerad utan att jag hade en susning om det!
Bättre överaskning får man leta efter haha
För den som är intresserade av priser och sådär kan jag berätta att denna slipgrunden kostar 70 kr/l, vi la 2 lager färg. Slipgrunden är det första lagret jag har lagt, där e både primer och grundfärg i det, och framförallt är det billigt
I nästa skede efter detta ska bilen hem under lackerarens tid på semester och jag ska spackla i småskavanker och plasta baslåda och lite annat, jag har aldrig plastat precis innan så det e ett helt nytt område för mig så det ska bli kul o se hur de kommer bli!
Nu är nästan bilen klar för en omgång grund till. Jag filade upp hål till dom nya blinkersen idag, jag har lagat mina spoilrar där jag hade borrat med plast ( det har ni nog läst tidigare), jag har köpt hem karosserikit och nått flexibelt lim från Plastic Padding som jag ska ha till sidokjolarna.
Vingen är förresten kapad nu oxå, 85 mm per sida fick jag ta bort
Men det där limmet andvände jag till att få dit bakspoilern, jag vet inte om jag var dum eller smart men jag måste iallafall skruva dit den nånstans.
Lite gammal bild men för o visa hur sidokjolarna ser ut
Dax att fixa rill innertaket!
En liten timme senare
Nu har de hänt saker!
Sidokjolarna för 15mm och 25mm för korta så dom är nu förlängda, frontspoilern e klar, sidokjolarna e klara och nu e det bara bakspoilern kvar att leta porer på! Eftersom bilen e duktigt spacklad på bakskärmarna så passar inte tanklocket riktigt, det måste komma ut en liten bit så jag ska borra nya hål till det.
Här e iaf vadjag gjort sen förra updaten.
Fronten klar, ska bara nätas lite till
Förlängda
Efter sisådär 250-300 timmar sliparbete e det nu klart, på utsidan iallafall.
>Jag vet inte om ni förstått hur pass illa denna bilen var när jag köpte den för nästan 2 år sen, men kan ta histirien fort igen för er som undrar.
Bilen kollade jag först på o jag blev kär i den direkt, den såg ju hur fräsh ut som helst, ingen rost ( som syntes iallafall), inga knackande ventiler, inga missljud och den drog inte åt nått håll när jag släppte ratten. Det ENDA jag fick veta var att bromsvärdena var kassa och att de skulle åtgärdas före besiktning, visst tänkte jag, det e ju lätt gjort!
Glad som fan sa man till kompisarna att man nu köpt på sig en riktigt fin bil, och billigt oxå, den skulle bara hem.
Papperna skrevs och han som sålde den från bilfirman hade bråttom med sundsbussarna då han bodde i Helsingör så jag skrev på o var hur nöjd som helst.
Efter nån vecka började jag kolla rostskyddet, för en sån här bil skulle man vara rädd om och pyssla om med lite ny rostskyddsmassa var de tänkt. Jag började leta efter nycklen till låsbultarna, men den fanns inte, inte heller servicebok eller instruktionsboken. Då slog de mig, detta var kanske inte så bra som jag tänkt mig och första tanken var att byta kamrem m.m.
Jag kollade oxå unde skärmkanterna och då var de som ett sla i huvet, det var fuskat ihop i hela innerskärmen, det var en typ av hönsnät med spackel på dom hade lagt där!!
JAg tog den till min dåvarande skola för o byta skärmkanter och kamrem. När jag lyfte bilen såg jag att den likaväl kunnat stå på en skrot, Guldet hade blivit till sand, alltså rost i balkar, trösklar o infästningar.
Nu kanske ni förstår lite mer hur illa det egentligen var i från början och varför jag handlat som ja gjort hehe.
Nåväl, till bilderna!
En bild till på innertaket när de blev omklätt
Det kom hem nya framlampor för ett tag sen oxå. Dom monterades dit o självklart passade nte den vänstra lampsocklen mot bilens, så nu har jag ännu mer och fixa!
Det var mest en slump att toningen kom i detta skedet när inte ens insidan på bilen e ens halvklar, men jag fick det till et bra pri från en polare så.
Toningen är spegelblank röd för er som undrar och det var den svåraste filmen att häfta tydligen, men porrigt blev det!
Sidorutorna e på väg hem oxå
Nytvättad o grann
Kamremsbyte:
Handbromsbyte:
Bromsslangar bak, jag håller på att byta ut varenda rör just nu och tradigt e de! haha
Nya ok bak + belägg o monteringssats, det rillar dit!
Nya bromsslangar fram med kopparbrickor
Byte av sumppackning
Det var spår från gamla synder i silen
Testade fälgarna jag köpte av Bruno, det e bara däck som fattas, ska köra med 215/35/18". Alla e äntligen polerade o klara för däck
Nätat hela fronten nu osså
Och här e beviset på att hon faktiskt e utanför garageporten haha
Och här e det andra jag pysslar med osså vid sidan av Calibran, hjälper en kompis att renovera sin Saab 900 T16
Födelsedagspresenten, passar bra till mig som skruvar varje dag! Fy fan med verktyg man har helt plötsligt
SBP i Klippan
Gamla mot nya lacken
Nrplåtsbelysning monteras, fan att jag inte gjorde det innan lack bara!
Glöm de, man ser inte ett skit in haha
Lådan ska kläs och låset ska monteras sen e de klart här med
Åkte i denna Buick -68 på Tibrocrusingen, fotot blev inte bra för jag var halvfull
Sen var de grillning i Hässleholm och Powermeet
Nytvättad o grann
Avgasbandage kliar kan jag berätta! Ska ni ha ett tips så tvätta av er i kallt vatten, då öppnas inte porerna i huden och de kliar mindre
Polerat taket
O till de goaste på länge
Här kommer lite nya fina bilder tagna med proffskamera
N hamnen i Helsingborg
Dogman i Åstorp
Senast redigerat av aerox_nisse (27 februari 2011)
Varför tretton Oplar?... Bra att ha en i reserv, om de första tolv går sönder.
Sponsorer sökes
Sponsorer sökes
0
0
0
0