3056
Sök

205 GTI Vrider nyckeln inget händer.

23 Inlägg
1 oktober 2010
Trådstartare
#1
Hej, Har nu sökt efter lite trådar men har hittills inte hittat någon tråd som behandlar detta problem.

Som jag så fint skrivit kan jag vrida på nyckeln, tändningen går igång, alla lampor etc lyser som dom ska. Men startmotorn vill inte överhuvud taget. Inte ens ett litet ynka ljud. Saken som är lite udda är att när jag startade bilen imorse var det inga som helst problem. Åkte iväg stängde av bilen och sedan var den stendöd. Rullar jag igång den går det alldeles utmärkt. Känns inte riktigt möjligt att skiten bara helt sonika lägger av. Har inte klagat dom andra gångerna jag startat den. Hade accepterat att laddningsregulatorn, solonoiden eller startmotorn gick sönder om dom visat tecken på att vara på väg att gå. (tex svår startad etc) Men den har inte visat några tecken på detta.

Någon som har någon idé om vad detta kan vara ?


Tack på förhand
en väldigt desperat Mendaa.

Servicetekniker, Toyota BT
216 Inlägg
1 oktober 2010
#2
Tyvärr kan jag inte ge dig något direkt tips mer än att kolla alla säkringar och relä. Mäta ifall du har spänning till startmotorn och kanske kolla kablarna

Men en fråga? Hur rullar i gång en automat ? tongue Kasta i "D" i hög fart

Guide! 850 Instrumentpanel demontering, allting inte bara överdelen och mätarhus. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=146291
Volvo 850 felkoder: http://www.turboperformanceclub.com/_fi … ll_850.pdf

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
2 oktober 2010
#3
efter som den går som den ska när du rullar igång den så skulle ja tippa på startmotorn som pajjat hängt sig eller nått du kan testa ta en hammare skiftnyckel osv och dunka på startmotorn kan va så simpelt att den vaknar till liv alternativ köp en på skroten kostar inte många kr och byt.

man behöver inte äns märka när startmotorer pajjar kan funka as bra 5 min senare helt pajj

och du nicinr90 vem har sagt nått om automat antar du tryckt på hans volvo men ser man rubriken på tården är 205 GTI dvs peugeot wink


583 Inlägg
2 oktober 2010
#4
Som tidigare talare sagt,

1. Mät ifall du får ström till startmotorn
Får du inte det mät upp ifall du får plus & ifall du har jord, följ och mät upp båda. Samt Relä när du träffar på.

2. Får du ström till startmotorn, slå till med något hårt på startmotorn rejält ifall det är solenoiden som krånglar.

Fungerar inget av ovanstående så tipsar jag dig att köpa en ny startmotor. Alternativt skruva isär startmotorn för att se vad det är som har felat. Möjligen någon lindning har släppt. Solenoid har häktat sig rejält, eller kolen inte har kontakt med axeln alternativt utslitet.

Mvh
Anders

Even with cruise control.. you still have to steer.

Servicetekniker, Toyota BT
216 Inlägg
2 oktober 2010
#5
MrEricsson skrev:
och du nicinr90 vem har sagt nått om automat antar du tryckt på hans volvo men ser man rubriken på tården är 205 GTI dvs peugeot wink

haha, nä jag läste faktiskt inte rubriken. Känner trådskaparen privat och trodde därför det var volvon tongue

Guide! 850 Instrumentpanel demontering, allting inte bara överdelen och mätarhus. http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=146291
Volvo 850 felkoder: http://www.turboperformanceclub.com/_fi … ll_850.pdf

175 Inlägg
1 mars 2011
#6
HEJ! hadde samma på min! smile då var de en kabel som var lös från startmotorn! smile kolla lite/pilla lite!



Sök