2503
Sök

Carguard 950s fundering

48 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Håller på att kopplar in ett carguard 950s i 850in. men funderar över vart jag ska koppla in kabeln som ska gå till dörrkontakten? smile

den som ingen turbo har får åka utan bar :)

Forummoderator
18 003 Inlägg
2 mars 2011
volvo740_racing skrev:
Håller på att kopplar in ett carguard 950s i 850in. men funderar över vart jag ska koppla in kabeln som ska gå till dörrkontakten? smile

Kupébelysningen? Då täcker du ju alla dörrar?

Mitt 950 gillar att gå igång när jag skrapar rutorna... Känslig glaskrossensor? Jodå...
Senast redigerat av Dieselsmurfen (2 mars 2011)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
2 mars 2011
Gu/vi kabel vid dörr, står det på monteringskortet.
Senast redigerat av Ulf_W (2 mars 2011)

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

Saab älskare!
4 597 Inlägg
2 mars 2011
Dieselsmurfen skrev:
volvo740_racing skrev:

Mitt 950 gillar att gå igång när jag skrapar rutorna... Känslig glaskrossensor? Jodå...

ställ om känsligheten då??

48 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
volvo740_racing skrev:

smart, men det spelar inte någon roll om det är fördröjning på det då? smile

48 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Ulf_W skrev:

okej, men då är det bara till förardörren?
Senast redigerat av volvo740_racing (2 mars 2011)

Fri fart för ett fritt folk!
14 125 Inlägg
2 mars 2011
Dieselsmurfen skrev:
volvo740_racing skrev:

av vilken anledning ställer man sig ens och skrapar rutorna innan man startat bilen än mindre låst upp den

altid roligt på vintern när folk står och skrapar rutorna i 20minuter och sen upptäcker dom att batteriet är dött

finns inget roligare

man startar alltid bilen först smile

Kör fort så hinner inget hända...

Forummoderator
18 003 Inlägg
2 mars 2011
Growe skrev:
Dieselsmurfen skrev:
volvo740_racing skrev:

av vilken anledning ställer man sig ens och skrapar rutorna innan man startat bilen än mindre låst upp den

altid roligt på vintern när folk står och skrapar rutorna i 20minuter och sen upptäcker dom att batteriet är dött

finns inget roligare

man startar alltid bilen först smile

Jag vet och gör det men just den dagen hade jag tankmätaren UNDER nollsträcket. Har alltid motor och kupevärmare inkopplad vid frostgrader men givetvis hade säkringen gått just den dagen. Murphys lag...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

48 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
volvo740_racing skrev:
Ulf_W skrev:

eller hur blir det?

48 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Larmet känner av alla dörrar. Fördröjd innerbelysning är inget problem heller.
volvo740_racing skrev:
volvo740_racing skrev:

eller hur blir det?

ja men alltså om man kopplar den på den Gu/Vi kabel vid dörr, blir det inte bara på den dörren eller blir det på alla? och är det i dörrsidan som kabeln är?

48 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
volvo740_racing skrev:
Swedenrockers skrev:
Larmet känner av alla dörrar. Fördröjd innerbelysning är inget problem heller.
volvo740_racing skrev:

eller hur blir det?

ja men alltså om man kopplar den på den Gu/Vi kabel vid dörr, blir det inte bara på den dörren eller blir det på alla? och är det i dörrsidan som kabeln är?

det ska larma vid jord, om jag minns rätt.

48 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Du kan koppla in dig vid kickpanelen eller så kopplar du in dig på stift 6 i reläplats 211.
volvo740_racing skrev:
Swedenrockers skrev:
Larmet känner av alla dörrar.

kickpanelen? smile stift 6 reläplats 211 vart är det då är det ovanför pedalerna?

48 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Framför dörren, till vänster om dina fötter. Där kabelstammen går ut i dörren.
Ja, ovanför fötterna, 210 och 211 är där original larmerelä sitter.
volvo740_racing skrev:
kickpanelen? smile stift 6 reläplats 211 vart är det då är det ovanför pedalerna?

okej, kanske är lättast att koppla in sig vi kickpanelen då, men det är den gul/vita kabeln som man ska in på? smile så man ser klart och tydligt, 210-211?

Sök