Hej!
Vem är du?
Jag heter Philip, är förnuvarande 21 år. Jag bor i Söderköping tillsammans med mina föräldrar. På min lediga dit spenderar jag tid med min bil eller min flickvän.
Är förtillfället arbetslös.
Jag har ett stort teknikintresse och alltid pillat sönder leksaker när jag var liten. Nu har jag tagit mig an lite större leksaker.
Vad har du för bil?
Jag är stolt ägare av en Nissan 200SX S13 som jag införskaffade i Maj 2010.
Bilens historia vet jag inte så värst mycket om tyvärr. Tidigare ägaren har haft den i c:a 5 år och den är hyffsat välvårdad. Utan rost och fin inredning.
På vägen hem från bilköpet märkte jag att kopplingen slirade. Även bytt turbo till GT28R, FMIC m.m.
År 2010 har jag alltså investerat i en hel del bilsaker, men inget jag ångrar.
Mitt mål med bilen
När jag köpte bilen trodde jag allt skulle fungera felfritt, men har stött på problem efter problem. Inte så konstigt då bilen ändå har 20år och mer på nacken.
Nu vill jag sommaren 2011 ha en helt felfritt fungerande bil som jag kan använda till gatkörning men även kunna leka av mig på banan när det är mindre banträffar.
Den ska fräschas upp ordentligt runt motorn, får se om jag hinner med övriga motorrummet. Troligtvis blir det nästa vinter. Vill även försöka ta bilen till steg 3.
Bilens aktuella setup
-= MOTOR =-
Ny planad topp
Planslipat block
Cometic 1.3mm stålpackning
Nyhonade cylindrar
ACL Race vevlager
ACL Race ramlager
Ny vattenpump
Nya kolvringar
Apex motorfästen
-= VÄXELLÅDA =-
Original låda
ACT Tryckplatta
6-puckad stum sinterlamell
Shortshifter
Apex växellådsfäste
-= TUNING =-
600x300x76mm Intercooler
2.5" Tryckrör
HKS SSQV
Oljekylare
Oljecatch tank
Ventilerad vevhusventilation
Stålomspunna slangar till turbon (vatten och olja)
Walbro 255l/h bränslepump
Japtuning chip
-= AVGAS =-
Extraktorgrenrör
Garrett GT28R 0.5bar
3" Motoria, turboback
-= CHASSI =-
Lessjöfors röda sänkfjädrar
Polerade fjäderbenstag fram & bak
-= INREDNING =-
Mätarhållare i friskluftsintaget
Bakflyttat batteri
Nismo pedaler
Vita paneler till stereo och luft enheten, samt mittkonsolen
OMP Ratt
Hemmagjord växelspaksknopp i rostfritt
-= EXTERIÖR =-
DNS Kjolpaket
Svartlackat tak
Svarttonade baklyktor
Nismo dekaler på fälgarna
-= MULTIMEDIA =-
JVC Huvudenhet
Kicker låda samt Kicker steg
Focal fullregisterhögtalare i dörrarna
Focal diskanter
Inhandlat (sedan Maj 2010)
FMIC 600x300x76mm
Intercooler-rör
Oljecatchtank
ACT Tryckplatta
6-puckad stum lamell
Apex växellådsfäste
Shortshifter
HKS SSQV (kopia)
Garrett GT28R
Stålomspunna slangar turbo (olja & vatten)
OMP Ratt
Silikonslangar, vatten
Extraktorgrenrör, rostfritt
Kolvringar
ACL Race Ramlager
ACL Race Vevlager
Apex motorfästen
Vattenpump
444cc spridare
Svarvad LMM
Prosport 52mm oljetrycksmätare
Prosport 52mm turbotrycksmätare
Prosport 52mm oljetemperaturmätare
Apexi luftfilter
Önskelistan
Coilovers
Vattenkylare
Stolar
Större bromsar
Renoverad framvagn med fullt ställbara stag
Renoverad bakvagn med fullt ställbara stag
Nya bussningar
Ny diff med större låsförmåga
Bilens sista andetag innan renoveringen startade
http://www.youtube.com/watch?v=BDZKOTYA77A
Hoppas ni kommer följa tråden och läsa de gånger jag uppdaterar. Ska försöka underhålla er med bilder så ofta jag kan.
MVH Philip
Vem är du?
Jag heter Philip, är förnuvarande 21 år. Jag bor i Söderköping tillsammans med mina föräldrar. På min lediga dit spenderar jag tid med min bil eller min flickvän.
Är förtillfället arbetslös.
Jag har ett stort teknikintresse och alltid pillat sönder leksaker när jag var liten. Nu har jag tagit mig an lite större leksaker.
Vad har du för bil?
Jag är stolt ägare av en Nissan 200SX S13 som jag införskaffade i Maj 2010.
Bilens historia vet jag inte så värst mycket om tyvärr. Tidigare ägaren har haft den i c:a 5 år och den är hyffsat välvårdad. Utan rost och fin inredning.
På vägen hem från bilköpet märkte jag att kopplingen slirade. Även bytt turbo till GT28R, FMIC m.m.
År 2010 har jag alltså investerat i en hel del bilsaker, men inget jag ångrar.
Mitt mål med bilen
När jag köpte bilen trodde jag allt skulle fungera felfritt, men har stött på problem efter problem. Inte så konstigt då bilen ändå har 20år och mer på nacken.
Nu vill jag sommaren 2011 ha en helt felfritt fungerande bil som jag kan använda till gatkörning men även kunna leka av mig på banan när det är mindre banträffar.
Den ska fräschas upp ordentligt runt motorn, får se om jag hinner med övriga motorrummet. Troligtvis blir det nästa vinter. Vill även försöka ta bilen till steg 3.
Bilens aktuella setup
-= MOTOR =-
Ny planad topp
Planslipat block
Cometic 1.3mm stålpackning
Nyhonade cylindrar
ACL Race vevlager
ACL Race ramlager
Ny vattenpump
Nya kolvringar
Apex motorfästen
-= VÄXELLÅDA =-
Original låda
ACT Tryckplatta
6-puckad stum sinterlamell
Shortshifter
Apex växellådsfäste
-= TUNING =-
600x300x76mm Intercooler
2.5" Tryckrör
HKS SSQV
Oljekylare
Oljecatch tank
Ventilerad vevhusventilation
Stålomspunna slangar till turbon (vatten och olja)
Walbro 255l/h bränslepump
Japtuning chip
-= AVGAS =-
Extraktorgrenrör
Garrett GT28R 0.5bar
3" Motoria, turboback
-= CHASSI =-
Lessjöfors röda sänkfjädrar
Polerade fjäderbenstag fram & bak
-= INREDNING =-
Mätarhållare i friskluftsintaget
Bakflyttat batteri
Nismo pedaler
Vita paneler till stereo och luft enheten, samt mittkonsolen
OMP Ratt
Hemmagjord växelspaksknopp i rostfritt
-= EXTERIÖR =-
DNS Kjolpaket
Svartlackat tak
Svarttonade baklyktor
Nismo dekaler på fälgarna
-= MULTIMEDIA =-
JVC Huvudenhet
Kicker låda samt Kicker steg
Focal fullregisterhögtalare i dörrarna
Focal diskanter
Inhandlat (sedan Maj 2010)
FMIC 600x300x76mm
Intercooler-rör
Oljecatchtank
ACT Tryckplatta
6-puckad stum lamell
Apex växellådsfäste
Shortshifter
HKS SSQV (kopia)
Garrett GT28R
Stålomspunna slangar turbo (olja & vatten)
OMP Ratt
Silikonslangar, vatten
Extraktorgrenrör, rostfritt
Kolvringar
ACL Race Ramlager
ACL Race Vevlager
Apex motorfästen
Vattenpump
444cc spridare
Svarvad LMM
Prosport 52mm oljetrycksmätare
Prosport 52mm turbotrycksmätare
Prosport 52mm oljetemperaturmätare
Apexi luftfilter
Önskelistan
Coilovers
Vattenkylare
Stolar
Större bromsar
Renoverad framvagn med fullt ställbara stag
Renoverad bakvagn med fullt ställbara stag
Nya bussningar
Ny diff med större låsförmåga
Bilens sista andetag innan renoveringen startade
http://www.youtube.com/watch?v=BDZKOTYA77A
Hoppas ni kommer följa tråden och läsa de gånger jag uppdaterar. Ska försöka underhålla er med bilder så ofta jag kan.
MVH Philip
http://teamgtdr.se - GASAR TILLS DET RASAR
0
0
0
0