2971
Sök

Problem med xenon i dimljus

77 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
Kopplade idag in mina två xenon kit i halvljus och dimljus, halvljuset fungerr utmärkt men efter någon minut så slocknade dimljusen och nu startar inte dimljusen. Det vänstra blinkar till när jag slår på strömbrytaren men den andra är helt död. Vad kan vara felet? Tycker det verkar skumt eftersom de lös till en början.  All hjälp å tips uppskattas!

140 Inlägg
3 mars 2011
hade samma problem, ballasterna som ballade ur, hehe..

Allt som rör bilen, och lite till.

77 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
Nej inga förlängningar och har inte hunnit mätt spänningen än men det är högst troligt att det är spänningen.

Vad menar du med att ballasterna ballade ur? Vad var felet?

77 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
Var bara min första tanke. Har dom
Ej kopplade via något relä heller utan går från + via strömbrytare inne i bilen och sedan fram till dimljusen så antar att det är stort spänningsfall efter vägen..

140 Inlägg
3 mars 2011
Qkeeper skrev:
Nej inga förlängningar och har inte hunnit mätt spänningen än men det är högst troligt att det är spänningen.

Vad menar du med att ballasterna ballade ur? Vad var felet?

något sorts glapp i ballasterna.. fick dom bytta på garanti.

Allt som rör bilen, och lite till.

77 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
okej..

Har kikat runt lite å läste i någon tråd att man va tvungen att ha ett relä till xenon kit kan det helt enkelt vara därför det inte fungerar? Kan ballaster eller lampor gått sönder när jag startade utan relä?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
3 mars 2011
fick så där i mina xtraljus och halvljus bara skicka in 6 ballaster på garantin sen så fort de nya kom va problemet löst

77 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
Okej, ska testa igen imorgon annars får jag väl skicka tillbaka dom på månda.

Supraman
2 300 Inlägg
4 mars 2011
Testat att starta bilen så du får upp spänningen?
ballasterna gillar inte när det blir under 10 volt.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

77 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
Testat båda ballasterna direkt mot batteri nu och den ena fungerar men den andra fungerar inte så det måste helt enkelt vara fabriksfel på ballasten då den ena fungerar och den andra inte.

Sök