2395
Sök

Rostlagning hjälp !

73 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
Tjenare tänkte rostlaga min BMW, Det är bara ytrost. behöver lite hjälp hur jag ska utföra jobbet bara .

Det som behövs:

Grovrengöringsrondell,

Grundlack som är bra för rost ska det va spray eller pensling ?

Ska man ha spackel också? ifall att ska väl spray spackel funka bra ?

klarlack funkar med dom mesta ?

Sen tänkte jag inskaffa en blästermaskin och kollade både på PUNKTBLÄSTER OCH SANDBLÄSTER vad funkar bäst mot rost ?

Jag har en Rödmetallic bmw, Och undrar hur det är med lacken ska man ha sprayfärg på burk eller pensling ? Och kommer det se ut blir det bra ?

Själva Jobbet ska göras så här vad jag förstått :

1.börja slipa med grovrengörinsslipen,

2.Blästra

3.sprayspackel sedan slipa ner.

4.Grundlack.

5.Orginallack.

6.klarlack.

7.polera.

Hoppas det går att läsa mvh !

Uppskattar svar .

73 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
Förresten hur ska man skydda lacken runt om rosten bra ?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
4 mars 2011
Du skriver ju själv vad som skall göras så jag förstår inte vad frågan är. Ska du få ett bra resultat, framförallt på metallic lacker är det kanske svårt med mindre partier utan tex lister som döljer lackskarven/övergången

Fråga där du köper produkterna vilka lacker som lirar ihop

HenR4kssoN skrev:
Förresten hur ska man skydda lacken runt om rosten bra ?

Hålla den ren och hel
Senast redigerat av TenZer (4 mars 2011)

Rock'n Roll

73 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
Tjena, Ja kollar så jag inte missar nåt, Är det nåt jag ska tänka på m.m Och är punktbläster bäst bland annat ?

1 339 Inlägg
4 mars 2011
Gör inte som många gör att köra kallgalv som grund och sen lacka på det bara. Det är verkligen jättefel och kommer inte att bli bra, lacken fäster lika bra på kallgalv som på ren plåt dvs inte alls bra! Ska man använda kallgalv som egentligen är superbra så måste du använda en primer (tex epoxyprimer) ovanpå kallgalven.

P o r s c h e
1 700 Inlägg
4 mars 2011
Våtslipa påmålningen och lite runt om och polera så syns inte skarvarna så mycket. Kan behöva våtslipas lite mer när du ska på med klarlack också, och sen våtslipa klarlacken och polera den också wink

73 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
Bensinskallen skrev:
Våtslipa påmålningen och lite runt om och polera så syns inte skarvarna så mycket. Kan behöva våtslipas lite mer när du ska på med klarlack också, och sen våtslipa klarlacken och polera den också wink

Ska jag våtslipa efter jag lackt på all lack ?

Sök