2902
Sök

Peugeot 206 spänna handbroms?

drifter
95 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
Som rubriken lyder undrar jag om någon vet hur man spänner handbromsen på en 206:a med trummbroms?

//Chrille

drifter
95 Inlägg
3 mars 2011
Trådstartare
ingen som vet?

//Chrille

drifter
95 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
eftersom ingen svara fick jag skruva på känn. Så för framtida peugeot 206 ingrepp:

För att spänna handbroms: Bänd loss panelen till knappar för sätes värme och dra ur kontakterna.
Bänd försiktigt loss luckan på baksidan av mitt konsolen och skruva loss torx skruven, sen lyfter man bort panelen över handbromsen och under skumgummi flärpen sitter en 13 mutter att spänna med.
Omvänd ordning för att montera ihop.

//Chrille

689 Inlägg
5 mars 2011
Har du kollat så att bromsoken och vajrarna fungerar? Vanligt fel på dessa är att de kärvar vilket resulterar i dålig handbroms iom att handbromsen är inbyggd i bromsoket.. Om du då spänner inne i bilen så kommer det bli anliggande istället!

drifter
95 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
bytte backar och hela köret. Så nu är det så nytt och fint så big_smile

//Chrille

689 Inlägg
6 mars 2011
Ops... Läste inte att de var trummor på din 206, vilken årsmodell har du? Trodde alla dom hade skivor!

drifter
95 Inlägg
6 mars 2011
Trådstartare
Bagarn skrev:
Ops... Läste inte att de var trummor på din 206, vilken årsmodell har du? Trodde alla dom hade skivor!

Det är svärmors tror det är en 99:a, ska erkänna att innan ja kikade trodde jag med det var skivor på.

//Chrille

Sök