3685
Sök

Volvo s70 glt - 98 angående mätarställning

13 Inlägg
7 mars 2011
Trådstartare
tja! jag bytte batteri på min s70 glt -98 , efter de så försvann "mätarställningen" ! vad beror detta på? det är bara trippmätaren som funkar! mvh: eric

Euro 6 vad e det?
616 Inlägg
8 mars 2011
Dålig kontakt i batteri kanske?

* Voff voff *
10 694 Inlägg
8 mars 2011
volvo_s70 skrev:
tja! jag bytte batteri på min s70 glt -98 , efter de så försvann "mätarställningen" ! vad beror detta på? det är bara trippmätaren som funkar! mvh: eric

Måste blivit någon form av bugg i ditt mätarhus när strömmen bröts!

Prova att bryta strömmen igen så kanske det återställs och återfår mätarställningen!

Om inte så har nog tyvärr mätarhuset dött pga nå´n strömspik när du kopplade på nya batteriet, och då är det nog byte av huset som gäller!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

13 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
nej , de är bra kontakt:)

Masen_Racing skrev:
Dålig kontakt i batteri kanske?

13 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
Brådhis skrev:
volvo_s70 skrev:

Prova att bryta strömmen igen så kanske det återställs och återfår mätarställningen!

Om inte så har nog tyvärr mätarhuset dött pga nå´n strömspik när du kopplade på nya batteriet, och då är det nog byte av huset som gäller!

//Brådhis

jag har provat att ta av plus/minus kabeln i ca 1 timme.. hjälpte inte då. okej då är de bara å köpa nytt mätarhus , så kommer mätarställningen tillbaka? smile tack för svaret!!smile

* Voff voff *
10 694 Inlägg
8 mars 2011
volvo_s70 skrev:
Brådhis skrev:
volvo_s70 skrev:

//Brådhis

jag har provat att ta av plus/minus kabeln i ca 1 timme.. hjälpte inte då. okej då är de bara å köpa nytt mätarhus , så kommer mätarställningen tillbaka? smile tack för svaret!!smile

Tyvärr är ju mätarställningen knuten till just huset, så byter du till ett beggat hus så kommer du få det husets mätarställning! Men för all del finns det väl iofs även företag som ställer om mätarställningar även på begagnade hus...

Köper du dock ett nytt hus så kan du få det programmerat av Volvo till rätt mätarställning!

//Brådhis

13 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
Brådhis skrev:
volvo_s70 skrev:
Brådhis skrev:

//Brådhis

Tyvärr är ju mätarställningen knuten till just huset, så byter du till ett beggat hus så kommer du få det husets mätarställning! Men för all del finns det väl iofs även företag som ställer om mätarställningar även på begagnade hus...

Köper du dock ett nytt hus så kan du få det programmerat av Volvo till rätt mätarställning!

//Brådhis

okej:) tack du!

Smålänning
7 887 Inlägg
8 mars 2011
Har totalmätarställningen blivit raderad alltså? yikes

Bara du kommer ihåg hur långt den gått...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

13 Inlägg
8 mars 2011
Trådstartare
twin_cam skrev:

volvo_s70 skrev:
ja de har den:( ja köpte den för inte alls så länge sen så har "bra" koll på de smile tack !smile
me kan dom inte se på volvo hur långt den har gått om ja köper flång ny mätarhus?

* Voff voff *
10 694 Inlägg
8 mars 2011
volvo_s70 skrev:
twin_cam skrev:

volvo_s70 skrev:
ja de har den:( ja köpte den för inte alls så länge sen så har "bra" koll på de smile tack !smile
me kan dom inte se på volvo hur långt den har gått om ja köper flång ny mätarhus?

Så vitt jag vet är mätarställningen förlorad om mätarhuset ger upp!

//Brådhis

Sök