3979
Sök

Vad rekomenderar ni för bromsbelägg?

61 Inlägg
7 mars 2011
Trådstartare
Som rubriken lyder: Vad rekomenderar ni för bromsbelägg?

Vill ha belägg som inte dammar mycket och har bra bromsverkan.
Kommer mest köra gata men vill ha lite mer prestanda om man skulle köra på bana eller gasa lite mer på vägen big_smile

mvh

65 Inlägg
7 mars 2011
MAX greenstuff för gatkörning.

172 Inlägg
7 mars 2011
Volvo_JoMpA skrev:

men hallå ? biltema måste va dubbelt så bra!!

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
7 mars 2011
Volvo_JoMpA skrev:

Greenstuff är det sämsta skiten jag någonsin åkt med! Dammar lika mycket som original, bettar/fadar typ lika som original men kostar mer och skriker mer så nej tack, inge mer greenstuff för mig!

Finns som ni säkert kan gissa en sats runt om som gått några hundra mil till 9000 till salu tongue

65 Inlägg
7 mars 2011
Kört greenstuff på min goffe gti 16v. Är bara något hårdare en orginal.. Vet att killen kört med redstuff innan.. och ser det som otroligt onödigt då den äter skivorna istället för att damma.. bara välja, Tvätta eller byta skivor. jag personligen ser tvätt som underhåll och kul!..

Och framförallt vem fan orkar åka runt o bromsa från 200 för att dom skall ta? då rekomenderar jag nor helt orginal om man ska va så.

Min syn på biltemas belägg är ett jävla oväsen och skrikande. isåfall lyxa till de o köp på ex mekonomen el liknande.

//// Mvh Jompa

bumpe skrev:
Volvo_JoMpA skrev:

Greenstuff är det sämsta skiten jag någonsin åkt med! Dammar lika mycket som original, bettar/fadar typ lika som original men kostar mer och skriker mer så nej tack, inge mer greenstuff för mig!

Finns som ni säkert kan gissa en sats runt om som gått några hundra mil till 9000 till salu tongue
Senast redigerat av Volvo_JoMpA (7 mars 2011)

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
7 mars 2011
bumpe skrev:
Volvo_JoMpA skrev:

inte så du glömmde skrik plattorna? lol

61 Inlägg
7 mars 2011
Trådstartare
hehe okej big_smile får se vad det blir , väntar på svar från han jag har beställt bromsbelägg ifrån big_smile

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
8 mars 2011
MrEricsson skrev:
bumpe skrev:
Volvo_JoMpA skrev:

inte så du glömmde skrik plattorna? lol

Sitter limmade på så svåra att glömma, dessutom med lite kopparfett mellan kolv/belägg och ok/belägg så allt enligt boken smile

854 Inlägg
8 mars 2011
Volvo_JoMpA skrev:
Och framförallt vem fan orkar åka runt o bromsa från 200 för att dom skall ta?

Jag kör carbotech xp10 på banbilen och de biter bättre kalla än några andra belägg/bromsar jag testat. Det är racebelägg som "borde" vara dåliga när de är kalla... Så det skiljer nog väldigt mycket mellan olika tillverkare och varianter.

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
8 mars 2011
Kmarcus skrev:
Volvo_JoMpA skrev:

Jag kör carbotech xp10 på banbilen och de biter bättre kalla än några andra belägg/bromsar jag testat. Det är racebelägg som "borde" vara dåliga när de är kalla... Så det skiljer nog väldigt mycket mellan olika tillverkare och varianter.

Carbotech beläggen är inge vidare kalla. har åkt med xp8 och vet flera.. dom kräver aktiv körning samt sliter skivor och dammar mycket. Dok grymma belägg för aktivkörning och även racing.

Dessa belägg är skitbra men passar nog inte in på trådskaparens beskrivning av vad han är ute efter.

Vill du ha proffsing hjälp. Slå en pling eller maila killarna på pean sweden, Grymt bra service och helt okay priser.    http://peansweden.se/ 

Dom plockar fram rätt belägg åt dig om du bara talar om vad du ska ha.

Carbotech bobcat tror jag skulle kunna passa trådskaparens beskrivning.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

854 Inlägg
8 mars 2011
myran skrev:
Kmarcus skrev:
Volvo_JoMpA skrev:

Carbotech beläggen är inge vidare kalla. har åkt med xp8 och vet flera.. dom kräver aktiv körning samt sliter skivor och dammar mycket. Dok grymma belägg för aktivkörning och även racing.

Dessa belägg är skitbra men passar nog inte in på trådskaparens beskrivning av vad han är ute efter.

Vill du ha proffsing hjälp. Slå en pling eller maila killarna på pean sweden, Grymt bra service och helt okay priser.    http://peansweden.se/ 

Dom plockar fram rätt belägg åt dig om du bara talar om vad du ska ha.

Carbotech bobcat tror jag skulle kunna passa trådskaparens beskrivning.

Nej, det är inga jag skulle ha på en gat/bruksbil, ville bara påpeka att det garanterat finns bra belägg som inte behöver värmas från 200 för att betta bra...

Kan också rekomendera Pean, mycket bättre service får man inte.

Sök