3042
Sök

BMW e34 / tyska ord...

37 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
hej när ja startar bilen kommer 2 ord upp på min e34 de första är abblendlicht och de andra är rucklicht... försökte googla på de men blev inge klokare av de, nån som vet va de är ?

MVH Johannes

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
9 maj 2010
Rücklicht är väl bak eller backljus. Var det iaf på polarens E34 när jag lånade den och fick upp det.

Det andra vetefan, kunde ha ringt en tysk polare men han sover nu tyvärr.

MVH Thomas.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Motborgare
1 099 Inlägg
9 maj 2010
j0hannes skrev:
hej när ja startar bilen kommer 2 ord upp på min e34 de första är abblendlicht och de andra är rucklicht... försökte googla på de men blev inge klokare av de, nån som vet va de är ?

MVH Johannes

Halvljus och bakljus.

-- K

37 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
okej, ja ja vet att ena lampan bak glappar lite, får prova det imorgon, ja de andra har stått sen ja köpte bilen... lite fult att de står på tyska när bilen är svensksåld tongue

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
9 maj 2010
j0hannes skrev:
okej, ja ja vet att ena lampan bak glappar lite, får prova det imorgon, ja de andra har stått sen ja köpte bilen... lite fult att de står på tyska när bilen är svensksåld tongue

Tyskar är obotliga med att lära sig annat. wink

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

37 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
Kavli skrev:
j0hannes skrev:

MVH Johannes

Halvljus och bakljus.

-- K

mena du rucklicht elr abblendlicht?

37 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
Opelmadness skrev:
j0hannes skrev:

Tyskar är obotliga med att lära sig annat. wink

MVH T.

haha ja mena de tongue

Motborgare
1 099 Inlägg
9 maj 2010
j0hannes skrev:
Kavli skrev:
j0hannes skrev:

MVH Johannes

Halvljus och bakljus.

-- K

Jag listade orden i samma ordning som du listade dom.

-- K

37 Inlägg
9 maj 2010
Trådstartare
Kavli skrev:
j0hannes skrev:
Kavli skrev:

Halvljus och bakljus.

-- K

Jag listade orden i samma ordning som du listade dom.

-- K

aha okej smile tackar=) kolla upp de imorn

83 Inlägg
9 maj 2010
j0hannes skrev:

Det går att byta språk så du vet. Men jag minns inte hur man gjorde, kolla autopower där står det hur du gör:)

50 Inlägg
10 maj 2010
JonnyP skrev:
j0hannes skrev:

Det går att byta språk så du vet. Men jag minns inte hur man gjorde, kolla autopower där står det hur du gör:)

Stäng av alla strömförbrukare, stäng dörrarna. Slå på radioläge och håll check-control knappen inne (den högra i instrumentpanelen) tills nytt språk visas. Släpp och håll in för att välja ett annat språk. Det finns 8 att välja på.

1 534 Inlägg
10 maj 2010
Getriebenprogramm    Växellåda (Automat)          
Bremsbeläge    Bromsbelägg          
ASC defekt    ASC defekt          
1 bremslicht    1 bromsljus trasigt      
Abblendicht    Halvljus defekt          
Rücklicht    Bakljus          
Kennzeichenlicht    Nummerskyltsbelysning      
Annhänger licht    Släpvagnsbelysning      

Oelstand motor    Oljenivå motor          
külwasserstand    Kylvätska          
Waschwasserstand    Spolarvätska          
Oeldruck sensor    Sensor oljetryck          
Sensor oelstand    Snesor oljenivå          
Check-control    Check-kontroll

260 Inlägg
10 maj 2010
Toker1 skrev:
JonnyP skrev:
j0hannes skrev:

Stäng av alla strömförbrukare, stäng dörrarna. Slå på radioläge och håll check-control knappen inne (den högra i instrumentpanelen) tills nytt språk visas. Släpp och håll in för att välja ett annat språk. Det finns 8 att välja på.

Fungerar detta på en 89:a också?

Nu en Audi A4 -96

1 534 Inlägg
10 maj 2010
ChristerGustafson skrev:
Toker1 skrev:
JonnyP skrev:

japp min är en 1990 men egentligen är den tillverkad september 1989 och jag har bytt till engelska wink

260 Inlägg
10 maj 2010
Iam2fast4U skrev:
ChristerGustafson skrev:
Toker1 skrev:

japp min är en 1990 men egentligen är den tillverkad september 1989 och jag har bytt till engelska wink

Tack för det, får testa det i morgon.

Nu en Audi A4 -96

Trollkarlen, BC
122 Inlägg
10 mars 2011
ChristerGustafson skrev:
Iam2fast4U skrev:
ChristerGustafson skrev:

Tack för det, får testa det i morgon.

Det fungerar på nästan alla bmw med check control

BMW macht frei!!
Wenn Sie arbeitet...
I can't promise I'll try, but I'll try to try

Sök