om du inte ändrar din text till med utförlig info kommer tråden antagligen låsas men kolla på blueride.se tror det ska finnas nån dosa man kan koppla ljus till och som styr att det ska blinka i takt till musik
Ljusorgel... Oftast trekanalig där kanalerna motsvarar bas, mellanregister och diskant. Den jag länkar till är dock bara enkanalig, och en gissning är att den därför skiter i frekvensen på ljudet, utan enbart går på ljudnivån. Om den ens automatiskt kompenserar för att den totala ljudnivån ändras... Tveksamt.
gamlingen skrev:
När vi hade såna så kallades dom för ljusorgel.... blå,grön.gul och blå
Du vet hur det är med ynglingar, de har ingen verklighetsförankring... B!
Ljusorgel... Oftast trekanalig där kanalerna motsvarar bas, mellanregister och diskant. Den jag länkar till är dock bara enkanalig, och en gissning är att den därför skiter i frekvensen på ljudet, utan enbart går på ljudnivån. Om den ens automatiskt kompenserar för att den totala ljudnivån ändras... Tveksamt.
gamlingen skrev:
När vi hade såna så kallades dom för ljusorgel.... ,grön.gul och blå
Du vet hur det är med ynglingar, de har ingen verklighetsförankring... B!
Byggsatsen jag länkade till skulle garanterat fungera, med nackdelen som jag skrev, jag tvivlar på att den är frekvensstyrd. Vill du ha något mer avancerat, med fler kanaler, och mer avancerade funktioner skulle jag rekommendera egna studier på ett elektronikforum. Det du egentligen vill ha är en 12v ljusmixer, med rinnande ljus, orgel, och programerbara chaser funktioner. Tyvärr har i stort sett alla tillverkare gått över till DMX system, så att hitta något "seriöst" färdigt är i det närmaste hopplöst. Din bästa chans är att leta bland byggsatser, och hålla tummarna. B!