3613
Sök

Bredbandslambda på nissan 300zx

419 Inlägg
14 mars 2011
Trådstartare
Då jag bara har snålversionen just nu i min bil, smalbandslambda, funderar jag starkt på att inhandla mig den bredare versionen:)
Då till anledningen till denna tråd, eftersom min kära bil har v6 med 2 helt oberoende avgassystem, kommer jag behöva 2 st. sonder/signaler?

Har kollat in lite på innovate LM-2, eller är den lite overkill kanske? Rätt bra pris från USA, och det finns en modell med dubbla lambdakanaler, vilket kan vara smidigt ifall jag ska ha en på varje rör:)

Tack på förhand;)

181 Inlägg
14 mars 2011
Jag skulle säga att så länge motorn är frisk ska det inte skilja på vilken sida du mäter. Om det nu är så att du är osäker så jämför värdena om du mäter på en sida i taget. Känns lite overkill att köra dubbla tycker jag.

Mvh//
A.Fekzen

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.

419 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
ne det klart att det inte borde skilja, men bredbandslambdan vill jag ju ha för att hålla koll så att motorn ej spikar, och känns som att den kan ju lika väl få för lite soppa på vänstersidan ifall jag bara mäter högersidan och då mosar på som vanligt:/?
Men som sagt vet ej om det kanske är overkill..

181 Inlägg
15 mars 2011
Om du ska ha den för att säkerställa att motorn fungerar som den ska så kan det ju vara en ide att ha dubbel, men om du ska utföra tex mappning så kommer båda sidorna att påverkas på samma sätt så ska inte vara någon skillnad. Man brukar ju inte styra separata cylindrar när man mappar.

Jag har själv LM-2 som jag tycker är klockren. Funkar bra både för bensin , e85 etc. Jag kör dock bara med en sond och har alltid klarat mig med det.

Mvh//A

A.Fekzen - Mycket vrid spar tid!
www.fekzen.se - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip, E85 chip mm.

419 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
Ne exakt, jag vill ju ha den delvis för att säkerställa att motorn går som den ska, och ej går snålt.. Men även i mappningssyfte såklart:)
Ja, tycker LM-2:an verkar riktigt bra, mycket funktioner och möjligheter!

Sök