2680
Sök

Svårstulna bilar utan startspärr?

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
15 mars 2011
Lägg igen lås och dörrhandtag och kör solenoifdtyrning samt c-lås, knapp till dörröppningen sätter du under speglarna och dom är inte aktiva förns du låst upp bilen med dosan wink

Rock'n Roll

Fri fart för ett fritt folk!
14 129 Inlägg
15 mars 2011
tror en 360 är ett bra alternativ vem har någonsin hörtalas om en stulen 360?

polarn skulle flytta sin fars 360 när han tappat nyckel och enligt honom var det då fan inte lätt att få liv i den

Kör fort så hinner inget hända...

Saabifierad
2 031 Inlägg
15 mars 2011
Köp en riktigt sunkig bil, en bil med rost överallt, bucklor och dylikt, vilken tjuv vill glida runt i en pundar-Jetta eller en Toyota Corolla med ett värde av 1000 kronor tongue Kan dessutom vara en av deras kamrater dom stjäl ifrån tongue

Annars verkar 90-tals Citroener och Peugeot med deras (ö)kända kodlås kunna vara något wink

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
15 mars 2011
Soderqvist skrev:
Thunderbird88 skrev:
Alla bilar har ju dessa soppa pumps dosor som när man krockar, slår till (knapp löser ut) och då kommer soppa pumpen aldrig att gå igång.
Knyt din näve och knacka till den varje gång du parkerar. Job done!

Och tjuvar som snor gamla bilar är inga hi-tec folk från Oceans 11 med hyper grejjer. Märker dom att bilen inte startar, i bästa fall går dom iväg och i värsta fall slår dom sönder bilen.

Hur gör man med bilar utan soppapumpar då? tongue

Vad jag vet så är det bara "nyare" bilar med insprut som har elpump

//Soderqvist

Min bil från 1988 har det så då borde väl en 90-tals Audi 100 ha det? tongue

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

660 Inlägg
15 mars 2011
Trådstartare
Thunderbird88 skrev:
Soderqvist skrev:
Thunderbird88 skrev:
Alla bilar har ju dessa soppa pumps dosor som när man krockar, slår till (knapp löser ut) och då kommer soppa pumpen aldrig att gå igång.
Knyt din näve och knacka till den varje gång du parkerar. Job done!

Och tjuvar som snor gamla bilar är inga hi-tec folk från Oceans 11 med hyper grejjer. Märker dom att bilen inte startar, i bästa fall går dom iväg och i värsta fall slår dom sönder bilen.

//Soderqvist

Min bil från 1988 har det så då borde väl en 90-tals Audi 100 ha det? tongue

Ja klart audi 100 har det men jag menar typ golf saab volvo osv med förgasare tongue dessa har ej elpump

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

1 101 Inlägg
15 mars 2011
Slash skrev:
Köp en riktigt sunkig bil, en bil med rost överallt, bucklor och dylikt, vilken tjuv vill glida runt i en pundar-Jetta eller en Toyota Corolla med ett värde av 1000 kronor tongue Kan dessutom vara en av deras kamrater dom stjäl ifrån tongue

Annars verkar 90-tals Citroener och Peugeot med deras (ö)kända kodlås kunna vara något wink

Det är ju just sånna bilar som blir utsatta tongue

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

1 453 Inlägg
15 mars 2011
Den här tråden leder egentligen ingenstans längre! Köp ingen bil utan ta bussen eller cykeln så slipper du oroa dig och kan fokusera på saker som är lite viktigare? wink No offense.

1 893 Inlägg
15 mars 2011
Soderqvist skrev:

//Soderqvist

Ta 12V matningen till tändspolen. ALLA bensinare nya som gamla har en tändspole. wink
Klipp kabeln på lämpligt ställe, någonstans där den inte ligger synlig, gärna i en kabelmatta och skarva på förlängningar, som du drar in i kupén till en dold brytare.
I min gamla saab 99a satte jag brytaren i ett luftutsläpp under förarstolen, som ledde luft till baksätet. (Nu är ju det stället kört, men du fattar modellen?) I ena läget startade bilen, i andra INTE! tongue
För att göra det listigare, sätt i en extra original knapp i panelen, och kopla tex, sätes värmaren till den nya knappen. Sedan koplar du kablarna från tändspolen till sätesvärmaren istället. Varianterna är många..!

Sök