Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Du måste chimsa in diffen också, så du får rätt anliggning och belastningen hamnar rätt mellan pinjong och kronhjul, så att köpa en indikatorklocka, loite märkfärg och verkstatdsinfo skadar inte, troligen kan du få ett papper av Volvo bara du köper chimsen där
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Ja, men huvudsaken är att bara få den att driva över huvudtaget. Differentialen har varit svettsdiffad under vintern men ville inte vara med längre. Därför tänkte jag bara försöka lösa det på lättast möjliga sätt.
En ny diff kostar från 800:- på skroten så frågan är om det är värt på en bil som jag inte får mycket mer än så för
Ja, men huvudsaken är att bara få den att driva över huvudtaget. Differentialen har varit svettsdiffad under vintern men ville inte vara med längre. Därför tänkte jag bara försöka lösa det på lättast möjliga sätt.
En ny diff kostar från 800:- på skroten så frågan är om det är värt på en bil som jag inte får mycket mer än så för
Att svetsa igen är lättast möjliga sätt. Har du tänkt använda den som brukis eller så ett tag så kan en annan originaldiff va en bra idé för körbarheten osv.
Att svetsa igen är lättast möjliga sätt. Har du tänkt använda den som brukis eller så ett tag så kan en annan originaldiff va en bra idé för körbarheten osv.
Den ska nog säljas. Frågan är om man får svettsen att hålla mellan kuggen och mellan pinjongen? Kanske ska fylla på med lite bult i svettsningen?