3085
Sök

Hjälp, lampor lyser, radio stängs av etc.. Audi a3 1.6 -99

5 Inlägg
27 februari 2011
Trådstartare
Tjena..

Har en audi a3 1.6 -99 som krånglar som snor..

När jag sitter och åker så kan radio t ex stängas av när jag slår på helljuset.. bromslampan (!) och ABS lampan lyser igen men har precis varit på service och bytt en abs givare te frambromsen..
Vette fan va som kan va fel men det borde ni kunna tycker jag?

vad äre för fel? vad kan/ska jag göra? fan itne lämna in igen, d e ju snordyrt..

mvh whajt

113 Inlägg
27 februari 2011
Låter som din generator slutat att ladda. Typiska fenomen du beskriver när du enbart kör på batteriet eftersom du inte har nån laddning. Det är vad jag tror.

Mvh Hexon

5 Inlägg
7 mars 2011
Trådstartare
några fler alternativ?

5 Inlägg
10 mars 2011
Trådstartare
Ingen som vet någe mer asså?

5 198 Inlägg
10 mars 2011
mät laddningen så ser du om den laddar som den ska

5 Inlägg
11 mars 2011
Trådstartare
har gjort det nu, allt laddar som det ska.14.40 eller något sånt.. har kollat allt ja kan..

något mer alternativ?

allt ljus på instrumentbrädan dämpas när jag t ex använder elhissarna te rutorna och då börjar även (!) bromslampan och ABS lampa att lysa..  vad fan kan felet vara?

496 Inlägg
11 mars 2011
Hade samma på min bil. Helt plötsligt med ljuset svagt och stereon dog. och rätt som det var så funkade det igen och efter ett tag slutade och ville inte alls mer. Bytte kol och inge skillnad kollade jord samt plus, bytte till slut genertor till en begagnadoch fortfarande ingen skillnad. på min hade det med den lilla blå kabeln som går från generatorn till instrumentpanelen att göra. Vart npgot glapp där. sedan funkade skitet igen smile

5 Inlägg
16 mars 2011
Trådstartare
kan nog ha varit samma sak hära.. plockade ner kåpan under ratten och pillade på allt..
nu funkare bra som sören, lär då också ha varit något glapp eller något som satt löst helt enkelt..

jävligt skönt att det inte var större fel och att mina vänner hittade felet smile big_smile

Sök