3618
Sök

Lackbehandlings firma, vilken är bäst?

Sthlm(s)low Familia
1 177 Inlägg
23 februari 2011
Deception skrev:
Okok.. Ja Theo är en hyvens prick iaf, var glad att du har honom som chef smile

Ska inte gå offtopic med detta, men ja han är en riktigt guld-chef måste jag säga, fick lära mig av den bästa smile Hur känner ni varandra?

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |

Cupra_
23 februari 2011
You´ve got mail wink

239 Inlägg
3 mars 2011
Vad är pris skillnaden mellan en helrekond och endast en lackbehandling på Mr.Cap? Min syster kille känner en uppe i Göteborg som jobbar på Mr.Cap och erbjöd mig en helrekond för 3100kr överkomligt?

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
3 mars 2011
Det får du fråga honom om, vad som ingår.
En helrecond är olika från företag till företag.
Senast redigerat av Jill (3 mars 2011)

Sthlm(s)low Familia
1 177 Inlägg
3 mars 2011
Haziza87 skrev:
Vad är pris skillnaden mellan en helrekond och endast en lackbehandling på Mr.Cap? Min syster kille känner en uppe i Göteborg som jobbar på Mr.Cap och erbjöd mig en helrekond för 3100kr överkomligt?

Det är en såkallad TuneUp och priset han anger är ex moms. Dock är detta den som vi kallar det försäljningsrekonden, med ett kortvarigt lackskydd/vax, grundjobbet är detsamma bara det att det appliceras ShineAll och inte det värsta FormulaU (som dessutom har ett fast reducerat pris för en återbehandling var 12 månad).

Det som görs på den rekonden är allt, lack, inredning (dock inte UG2-textilinpregnering och LeatherCare), motorrum, rutor, ja rubbet.

En MasterTreatment är precis samma sak, då att lacken får sig en FormulaU-behandling och just UG2 och LeatherCare-programmet.

Jag rekomenderar just Master-programmet då du sen efter 12 månader gör samma behandling till mindre pris, slipper vaxa bilen själv mellan behanlingarna, i stort sett bara tuta och köra och tvätta som vanligt! Samt att inrednings-tilläggen är värt pengarna, glöm inte att fråga efter Glass-shield (vindrute-behandling)

//Andro

4 418 Inlägg
3 mars 2011
3100 ex moms för en bilhandlar rekond ??? yikes Det kan omöjligen stämma... Vilken bilhandlare betalar det priset hmm

239 Inlägg
3 mars 2011
Ska höra med han vad det innebär. Det skulle annars kostar 6200kr med moms. Priset jag fick igenom syrrans kille var väl ett kompis pris på 3100kr. 6200kr låter väldigt dyrt? Och då får man inte en FormulaU? En behandling ifrån Ditec endast lackskydd skulle gå på 3500kr efter att pratat med dom.

239 Inlägg
3 mars 2011
3100kr ink moms.

4 418 Inlägg
3 mars 2011
Haziza87 skrev:
Ska höra med han vad det innebär. Det skulle annars kostar 6200kr med moms. Priset jag fick igenom syrrans kille var väl ett kompis pris på 3100kr. 6200kr låter väldigt dyrt? Och då får man inte en FormulaU? En behandling ifrån Ditec endast lackskydd skulle gå på 3500kr efter att pratat med dom.

3100 utan lackskydd skulle jag inte betala.

Ska du betala tusenlappar så se till att satsa på ett ordentligt 2komp.lackskydd.

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
3 mars 2011
Jill skrev:
Haziza87 skrev:

Ska du betala tusenlappar så se till att satsa på ett ordentligt 2komp.lackskydd.

3100 för en riktigt polering+inv tycker jag absolut är rätt peng!

Men håller med dig att man bör satsa på ett ordentligt skydd!

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

Cupra_
3 mars 2011
Gjorde en komplett Ditec på min (med lackskyddet såklart) och invändig. Det gick på ca 4500 om jag inte minns fel.. 6200 lät som sagt lite väl dyrt men min erfarenhet är att upp till ca 5000 är inte ovanligt för en komplett behandling med 2-k lackskydd och textilimpregnering/lädervård. Ska du då ha glasbehandlingar och diverse småplock till så är du snart uppe i 6. Detta är då hos Ditec och Mr. Cap jag menar, aldrig prövat de mindre ställena. Däremot gör många skillnad på hur stor bilen är och sätter priserna lite efter det..
Senast redigerat av Deception (3 mars 2011)

4 418 Inlägg
3 mars 2011
_Norrland_ skrev:
Jill skrev:
Haziza87 skrev:

heh hehe... visst är det rätt peng, men har mycket svårt att se att en bilhandlare skulle pynta det för bilhandlar-rek wink

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
3 mars 2011
Jill skrev:
_Norrland_ skrev:
Jill skrev:

heh hehe... visst är det rätt peng, men har mycket svårt att se att en bilhandlare skulle pynta det för bilhandlar-rek wink

Hehe neä inte jag heller wink

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

Sthlm(s)low Familia
1 177 Inlägg
3 mars 2011
[b] Jill: Nejnej, bilhandlarna menar jag inte, utan jag nämnde det försäljningsrekond då kudner som ska sälja sina bilar oftast tar den billigare varianten smile

Haziza: Okej då är det den värsta rekonden du får, fast MYCKET billigare, den ska du ta alla gånger, och jag lovar dig att du inte kommer att bli missnöjd. det är alltså MASTER-TREATMENT du får smile men glöm inte Glass-Shield wink

Jill: Det är det värsta lackskyddet smile bara ett missförstånd, mer om den behandlingen finns att läsa på www.mrcap.com

_norrland: Absolut, finns lackskyd och så finns det lackskydd smile

Deception: 6200kr inkl moms är absolut värt pengarna! Skillnaden är ju i grunden alltid grundarbetet och vem som står bakom spakarna smile men det är ju en annan fråga iofs som kommer spåra ur tongue

Jill, vad använder Ni för typ av lackskydd, jag brukar testa med olika medel varje år, men slutar med att jag hellre väljer att polera lacken varannan månad och köra med utställningsvax, då det endå är slöseri med lackskydd om man endå polerar ganska ofta tongue

//Andro

4 418 Inlägg
4 mars 2011
Galic_Andro skrev:
[b] Jill: Nejnej, bilhandlarna menar jag inte, utan jag nämnde det försäljningsrekond då kudner som ska sälja sina bilar oftast tar den billigare varianten smile

Haziza: Okej då är det den värsta rekonden du får, fast MYCKET billigare, den ska du ta alla gånger, och jag lovar dig att du inte kommer att bli missnöjd. det är alltså MASTER-TREATMENT du får smile men glöm inte Glass-Shield wink

Jill: Det är det värsta lackskyddet smile bara ett missförstånd, mer om den behandlingen finns att läsa på www.mrcap.com

_norrland: Absolut, finns lackskyd och så finns det lackskydd smile

Deception: 6200kr inkl moms är absolut värt pengarna! Skillnaden är ju i grunden alltid grundarbetet och vem som står bakom spakarna smile men det är ju en annan fråga iofs som kommer spåra ur tongue

Jill, vad använder Ni för typ av lackskydd, jag brukar testa med olika medel varje år, men slutar med att jag hellre väljer att polera lacken varannan månad och köra med utställningsvax, då det endå är slöseri med lackskydd om man endå polerar ganska ofta tongue

//Andro

Jag tänkte väl... hehe.. Jo en försäljnings rek till privatpersoner är ju en helt annan femma, men då ska man ju inte snacka ex moms, det var där jag förvirrade mig. wink

Vi kör ShineAll som enpetare och PPS som 2 komp.... Bara det bästa är gott nog! cool

21 Inlägg
15 mars 2011
Min bil var Mr Cap behandlad 2 ggr. när jag köpte den, gjord en återbehandling inom tidsramen och blev nöjd.
Numera gör jag det själv i en tvätthall, tvättar bilen flera gånger så att den är riktigt ren.
Därefter använder jag polish och vax med polermaskin.
Det tar 2-3 timmar och jag kan säga att att jag är minst lika nöjd.
Det är upp till var och en att bedöma om det är värt x antal tusenlappar att få bilen blank.
Min erfarenhet av Mr Cap är i alla fall att dom gör ett bra jobb....

1 Inlägg
16 mars 2011
Hejsan allihopa !
Är nu på detta forum, men kan berätta att jag använde "Wellkept" för lackbehandling av min nuvarande bil (Volvo V70II -08 3,2 AWD) redan samma vecka som den levererades (dec -07).

Utmärkt resultat som stått sig bra genom åren. Fyllde på med en efterbehandling efter 2 år som ser bra ut än idag.
Kan varmt rekommenderas. Lånebil ingick också.
Har precis beställt en ny MB E350 CDI 4-matic som jag kommer att ge samma start som mín Volvo fick.

4 418 Inlägg
16 mars 2011
rolle38 skrev:
Hejsan allihopa !
Är nu på detta forum, men kan berätta att jag använde "Wellkept" för lackbehandling av min nuvarande bil (Volvo V70II -08 3,2 AWD) redan samma vecka som den levererades (dec -07).

Utmärkt resultat som stått sig bra genom åren. Fyllde på med en efterbehandling efter 2 år som ser bra ut än idag.
Har precis beställt en ny MB E350 CDI 4-matic som jag kommer att ge samma start som mín Volvo fick.

Dom kör ju PPS, så jag kan tänka mig att det blev riktigt bra! cool

Å så har dom riktigt bra betyg från kunderna; http://www.rejta.se/omdome/761900/Wellkept+AB
Senast redigerat av Jill (16 mars 2011)

624 Inlägg
17 mars 2011
rolle38 skrev:
Hejsan allihopa !

kristian/christian..ägaren till wellkept var även med och startade just MrCap tillsammans med en viss Gunnar..Gunnar svinade järnet med ny personal hela tiden för att hålla nere lönerna, kristian och gunnar grejade inte att fortsätta sammarbeta och kristian startade wellkept..

läs detta tex:http://www.dt.se/nyheter/falun/article251219.ece
sådär var det hela tiden!luras och ljuga...

( jo jag har också jobbat med gunnar och Kristian..)

vilken firma som är bäst handlar till 95% om vem det är som gör jobbet.

läs lite här:http://bilvardsforum.se

jobbar nu på bilia haga norra vi använder pps lackskydd som får högsta betyg i ovan nämda forum tex..

men tyvärr verkar många tro att lackskyddet även skyddar lacken mot mekanisk åverkan, vilket såklart inte stämmer.Hade en kund i medelåldern med kostym och fin väska som ifrågasatte varför hans bil vart smutsig nu när den var lackskyddad-mmm jo visst förklara det du för en med den uppfattningen, varför blir man blöt när man badar...

who´s the man?

Sök