3763
Sök

Sportstolar bak på en audi a4 avant? hjälp & tipps

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
19 mars 2011
Trådstartare
Sitter just för tillfället endast i funderingar, men tänkte OM vi tänkte köpa sportstolar så kan man ju inte bara ha 2 stolar fram sen ett original säte bak, inte i våran bil iallafall.

Hur skulle man kunna lösa det på lättaste & snyggaste vis om man ska ha 2 st bak oxå?

Har kommit framm till att man får bygga vägg eller likande till skuffen bara samma höjd som original sätet går till, sen ska man lägga någon form av "golv" där sitsen var för att sedan klä det eller nått?

Har lite små saker som kanske skulle kunna fungera men vad tycker ni? tipps & idèer är varmt välkommet!

Blir inte exakt dessa, men samma typ av stol så inte dom som är riktigt smala & kupade.

https://www1.garaget.org/gallery/images/74/73108/73108-099d7959fdeb5a53248ca085a1a05526.jpg

Chefmekaniker
20 Inlägg
20 mars 2011
Rätt svårt grej att köra så det ser snygg ut känns det som, men det skulle kunna bli riktigt ballt om man fick till det bra!

Du får satsa på att riva ur det gamla sätet och sen bygga upp en fin "grund" så stolarna inte bara står i nå stolställ och sen är det bara utrivet runt omkring..

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
Tullus skrev:
Rätt svårt grej att köra så det ser snygg ut känns det som, men det skulle kunna bli riktigt ballt om man fick till det bra!

Du får satsa på att riva ur det gamla sätet och sen bygga upp en fin "grund" så stolarna inte bara står i nå stolställ och sen är det bara utrivet runt omkring..

Ja visst. har grubblat lite till och det blir nog isåfall att bygga igen det mesta med skiva i samma vinkel som själva sätet och rygg stödet är i, sen för att slippa mellanrummet mellan sätena som kommer bli kan man ju bara bygga upp nå smart tex ett armstöd med dricka hållare eller vad som helst. sen klär man in det i något snyggt & passande tyg lär ju inte vara allt för pillrigt bara man gör det bra.

Men alla andra får gärna fortsätta tycka till om man har erfarenhet eller idèer till detta. big_smile

killercow
20 mars 2011
Har för mej det finns speciella "sport stols" liknande baksäten att köpa.

Ett problem du kanske får med att sätta in vanliga sport stolar i bak är ju att fram stolar skruvas i golvet. i bak så är det ju upphöjt där soffan suttit. vilket gör att stolarna i bak kommer hamna mellan 10-20cm högre än ifram.

Jag skulle nog kolla upp om det finns nått sportigare eftermarknads baksäte som kan passa för det kommer nog inte se så bra ut med 2 stolar i bak

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
killercow skrev:
Har för mej det finns speciella "sport stols" liknande baksäten att köpa.

Ett problem du kanske får med att sätta in vanliga sport stolar i bak är ju att fram stolar skruvas i golvet. i bak så är det ju upphöjt där soffan suttit. vilket gör att stolarna i bak kommer hamna mellan 10-20cm högre än ifram.

Jag skulle nog kolla upp om det finns nått sportigare eftermarknads baksäte som kan passa för det kommer nog inte se så bra ut med 2 stolar i bak

ja det är ju frågan om. man kanske inte är så sugen på att kapa upp hela baksätet i plåten alltså.

Har sett en volvo tror jag det var med sportstolar bak & dom var ju faktisk en bil högre än fram.
Får nog fundera lite rejält innan & kolla lite hur man skulle kunna göra big_smile

killercow
20 mars 2011
vissa bilar har tanken under den plåten roll inget man vill kapa i

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
20 mars 2011
Du kan inte tänka dej  nån S/RS modells baksäte, brukar ju va recaro i dom allra flesta iaf...

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
killercow skrev:
vissa bilar har tanken under den plåten roll inget man vill kapa i

HAHA nej det är nog lite dumt faktiskt tongue

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
20 mars 2011
Trådstartare
TobbeE_87 skrev:
Du kan inte tänka dej  nån S/RS modells baksäte, brukar ju va recaro i dom allra flesta iaf...

PLING!!!! där sa du fasiken något haha. fan att jag inte tänkt på det smile jo svarta recaro skinn säten skulle ju vara det ultimata. Fast en hel sån soffa från tex rs4 lär ju kosta skjortan, får väll 10 sportstolar för det priset hehe.

Men nu jäklar måste jag leta på lite om det och vart man ev kan få tag på det big_smile Hjälp gärna till och skicka länkar om du finner nå vettigt.

Tack för tusan för den idén big_smile

Sök