4305
Sök

Få bilen att låta mer aggresivt/vasst utan att ljudnivån höjs..? Allt för mycket.

193 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
Tjena.

Jag har precis köpt mig en v70 T5 -01 och skulle vilja få den att låta mer aggresivt. Våran V70 T5 - 05 låter betydligt aggresivare med original avgassystem och "morrar" utan att den dånar och gör en massa väsen av sig.

Hur kan jag göra för att få bilen att låta vassare?

Jag har illa tinnitus och mina öron är väldigt känsliga för sådana dova resonansljud som kommer från bilar med hela 2,5/3" system eller öppna luftfilter så det vill jag helst undvika.

Tacksam för svar!

156 Inlägg
22 mars 2011
Skulle faktiskt gissa på att sport luftfilter är det bästa alternativet. Brukar inte blir så mycket dovare med ett sånt monterat. Det blir just prisis mer "vasst". Kan så klart bero lite på utforningen av filtret, men kör du med orginalrör och ett öppet kon filter lär det bli rätt så "vasst" när du gasar på smile

Lycka till!

124 Inlägg
53 Inlägg
22 mars 2011
Jag hade samma önskemål som du.. Jag gick till Mekonomen och köpte ett K&N insats sportluft filter. Fördelen är att du byter den som ett vanligt luft filter. Därefter behöver den aldrig bytas igen, utan bara rengöras med omsorg.

Skillnaden? Kan säga att jag blev förvånad över att ett litet insats filter skulle göra så mkt skillnad i ljud, nu låter det lagom ''hungrigare''. Hoppas du får samma effekt i din motor.
Senast redigerat av Aslan (22 mars 2011)

Sök