2549
Sök

Passar audi 100 delar till audi 80?

11 Inlägg
21 mars 2011
Trådstartare
Hej! Som överskriften lyder. Passar audi 100 delar till audi 80?

Mvh RP

"Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
21 mars 2011
Beror ju på vad det är för delar du tänker dig?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

11 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
Om tex huven passar, skärmarna  osv. Att de följer resten av bilens linjer vill säga, passar i fästen osv. Kan ju krävas lite ombyggnation men..

"Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 mars 2011
Audi 100 och 80 skiljer ju sig i storlek och därför också kaross. Så det lär inte passa nej.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

11 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
Okej, tacksam för svar! Men har en till fråga. Vad måste bytas om man byter ut b3 huven mot b4 huven? Lyktorna vet jag är ett måste. Men måste själva fronten bytas/skärmarna eller passar den?

261 Inlägg
22 mars 2011
plåten framför kylare som huvlåset sitter i är annorlunda, annars är det bolt on.  byggde om min gamla 88a. svetsade om läppen lite på insidan av huven så den passade mot gamla lyktorna

11 Inlägg
22 mars 2011
Trådstartare
Beatnikbandit skrev:
plåten framför kylare som huvlåset sitter i är annorlunda, annars är det bolt on.  byggde om min gamla 88a. svetsade om läppen lite på insidan av huven så den passade mot gamla lyktorna

Okej, tacksam för svar smile

Sök