3253
Sök

Startspärren har gått i lås på min audi 80 avant 1995. hur återställer jag larmet??

10 Inlägg
25 mars 2011
Trådstartare
tjena. härom kvällen så ställde jag ifrån mig bilen och nästa dag när jag kom ut så va bilen ström lös. då satte jag på batteriladdaren och öppnade dörren för att sätta mig. då börjar larmet. stängde av det. satt i nyckeln och skulle starta men bilen är helt död. på instrumentpanelen blinkar en lampa med en bil och en nyckel på. och det är väl startspärr om jag inte är helt borta?? larmet som sitter i bilen heter touchgard 600. eller TG-600. det finns en liten röd knapp som går till själva enheten som man kan trycka på. förmodar att jag måste ha någon kod å trycka in för att ta bort startspärren. någon som vet vad man ska trycka? eller kan det vara på nått annat vis???

tacksam för snabba svar.smile

Forummoderator
18 061 Inlägg
25 mars 2011
Det varierar rätt mycket mellan bilmärken. Vi för hoppas att det är "nyckeln" som slutat lira med bilen så inte larmet lägger sig i. Är inte ens säker på att det går. Prova en annan nyckel om du har!

Hoppas nån som har audi kan svara.

Mvh
Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

10 Inlägg
25 mars 2011
Trådstartare
okej. läste i en annan tråd om en som hade samma fel bara att han hade ett annat larm. å allt är exagt som på min. ska försöka göra som han. har tydligen nått med jordningen i bagageluckan att göra. där dom alltid rostar på audi..
neutral

Sök