3338
Sök

Köra utan motormatta volvo 850?

Skaune
23 mars 2011
Trådstartare
Blev lite osäker vart denna tråden passade bäst, så jag fegade med allmänt! cool

Men iaf! tänkte plocka bort motormattan på min 850, men frågan är kan värmen mot huven bli så stark att lacken ovanför turbon (värmeplåten borta) kan ta skada av värmen? blir ju inte så vansinnigt varmt, men mest för o va på den säkra sidan! cool

480 Inlägg
23 mars 2011
Polestar skrev:
Blev lite osäker vart denna tråden passade bäst, så jag fegade med allmänt! cool

Men iaf! tänkte plocka bort motormattan på min 850, men frågan är kan värmen mot huven bli så stark att lacken ovanför turbon (värmeplåten borta) kan ta skada av värmen? blir ju inte så vansinnigt varmt, men mest för o va på den säkra sidan! cool

jag tog bort det på¨min s40 utan problem iaf smile

Skaune
23 mars 2011
Trådstartare
eksten skrev:
Polestar skrev:

även värmeskölden till turbon?

105 Inlägg
23 mars 2011
Polestar skrev:
eksten skrev:
Polestar skrev:

jag har varken värmeplåten kvar eller motormattan.
kört så i snart  år. inga problem alls,
inga tecken på några som helst skador.

Skaune
23 mars 2011
Trådstartare
SilverDevil skrev:
Polestar skrev:
eksten skrev:

jag har varken värmeplåten kvar eller motormattan.
kört så i snart  år. inga problem alls,
inga tecken på några som helst skador.

Hm okey! då kanske mattan ryker! om huven e hellackad undetill såklart! inta alla som e de, får först kolla! wink men tack för att ni dela med er! big_smile

4 822 Inlägg
23 mars 2011
det är bara att ta bort den, körde utan på min förra V70 i typ 3 år

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Skaune
23 mars 2011
Trådstartare
Christian S skrev:

och även du utan värmeplåten till turbon?

480 Inlägg
23 mars 2011
Polestar skrev:
eksten skrev:
Polestar skrev:

yes utan..

Skaune
23 mars 2011
Trådstartare
eksten skrev:
Polestar skrev:
eksten skrev:

yes utan..

gytt, e huven hellackad undertill så kör jag på de! wink ses vi i hgb till helgen?

480 Inlägg
23 mars 2011
Polestar skrev:
eksten skrev:
Polestar skrev:

yes utan..

gytt, e huven hellackad undertill så kör jag på de! wink ses vi i hgb till helgen?

det brukar dem inte vara, är nog bara grundad under mattan tongue nja tror knappt det.. skulle vara om jag tar ninjan upp

Skaune
23 mars 2011
Trådstartare
eksten skrev:
Polestar skrev:
eksten skrev:

yes utan..

det brukar dem inte vara, är nog bara grundad under mattan tongue nja tror knappt det.. skulle vara om jag tar ninjan upp

nepp kom på de efter en disskusion med schmidt, de e nog inte det! då måste de ju lackas för o se bra ut, så de vette katten om man orkar! xD men man får ju lite mer motorljud, de vill jag ha! wink ninjan? inte köra 2 hjuligt min vän, de e 2 för lite!! xD

1 298 Inlägg
23 mars 2011
Här kommer en saabnisse med ett inlägg. wink
Vet att det på lite äldre saabar som kört utan matta och sköld fått att lacken ovanpå huven krackelerat/spruckit, men då sitter turbon på framsidan av motorn där med. Jag kör själv utan på min med utan problem.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

4 822 Inlägg
23 mars 2011
Polestar skrev:
Christian S skrev:

och även du utan värmeplåten till turbon?

den va bland det första som åkte bort på bilen.
ska ta och ta bort den skiten på min nuvarande V70 med.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

480 Inlägg
24 mars 2011
Polestar skrev:
eksten skrev:
Polestar skrev:

nepp kom på de efter en disskusion med schmidt, de e nog inte det! då måste de ju lackas för o se bra ut, så de vette katten om man orkar! xD men man får ju lite mer motorljud, de vill jag ha! wink ninjan? inte köra 2 hjuligt min vän, de e 2 för lite!! xD

haha men den går som min gamla evo smile

273 Inlägg
26 mars 2011
Blir inte hbg för mig heller idag, vaknade med feber hmm

Skaune
26 mars 2011
Trådstartare
ArizonaEagle skrev:
Blir inte hbg för mig heller idag, vaknade med feber hmm

jag vaknade med magkatarr, bara o sätta sig i bilen! xD krya på dig!

273 Inlägg
26 mars 2011
Haha, nja, får se tongue Tack smile

Sök