2438
Sök

Kan man få fälgar från en Audi a3 5 bult att Passa på Ford Mondeo?

20 Inlägg
26 mars 2011
Trådstartare
Hej.
Helt ny här.
Köpte fälgar i höstas billigt som passar på A3an (årsm 2002) (17 tum). Precis nu när jag lägger på dem för förta gången slår det mig att jag kanske kan ha dem på min nyare Ford Mondeo (2007). den har också 5 bults hål.
Började googla lite och hamnade här där folk diskuterar spacers. kan det vara en lösning? Är nog inte så haj på det här med bultcirklar och inpressning mm.

Audi A3 har 5/100, kan man få den fälgen att passa på Ford med 5/108?

Måtten på pappret på fälgen som jag beställde är
7.5x17 OXXO CAIP 5x100 ET35 CB73.1

Vore väldigt trevlig tom det gick på nåt sätt. Jag funderar nämligen på att sälja Audin och skulle vilja behålla fälgarna. På Mondeon sitter orginal 16 tums idag.

Tacksam för hjälp i denna fråga

38 Inlägg
26 mars 2011
Tyvär så blir det problem då din Mondeo den har ET-52 och fälgen har ET35.
Redan där så har du flyttat ut fälgens centrum 17mm och skall du sedan sätta dit en spacer för att byta bultmönster så har du 20mm till, då lär inte skärmkanterna må så bra.
Hoppas detta hjälper dig i funderingarna.

Mvh
Patrik
www.Spacer.se
Senast redigerat av Patrico (26 mars 2011)

20 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
Ok, du menar att fälgen kommer för långt ut? jag kan inget egentligen om detta. trodde faktiskt tvärt om att fälgen eftersom den har mindre ET kommer längre in. Där ser man.

Kommer det då fälgen att slå i skärmarna när man svänger? 8Har inte den nyaste Mondeokarossen om det nu är nån skillnad på ET storlek på den nya och förra modellen.

Jag tolkar ditt svar lite som att det kan gå att sätta dit fälgen på Forden. Eller? Vart kan man vända sig för att få definitvt bra svar? De som är säljer såna här prylar borde veta eller?

38 Inlägg
27 mars 2011
Gamla och nya mondeon har samma ET enligt listan jag kikat i.
Jag vet inte hur mondeon ser ut, men att flytta ut fälgen 3.5-4cm är väldigt mycket och troligen kommer det att vara utanför skärmkanten och det gillar bilprovningen troligen ännu mindre än spacers.

Så mitt råd är att sälja fälgarna och leta upp ett par som passar direkt istället.

Mvh
Patrik
www.spacer.se

20 Inlägg
27 mars 2011
Trådstartare
Aja, då behåller jag dem på audin tills det är dags att sälja bilen.... Kansek har den nåt år till, vet inte. beror på. Köpte ju 17 tummarna för 500 kr st så det var ett fynd jag inte kunde låta bli. smile

Sök