2826
Sök

Byta bromsrör på toyota corrolla-93

142 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
hej

ska till och byta bromsrör på tjejens toyota corolla -93. det är bromsrören som går längsgående. räcker det med att köpa den delen på mekonomen och bara sätta dit eller måste jag hålla på att kona om? om jag tömmer ur all bromsolja är det bara att lufta på vanligt vis vid bromsoken eller måste jag lufta på något annat sätt? någon som kan komma med förslag? jag kanske skulle ta och köpa vanliga bromsrör på biltema och dra själv? är det svårt? passar 3/16 rör på den bilen?

5 710 Inlägg
29 mars 2011
Lättaste sättet är att försöka ta ner det gamla röret och åka till någon som kan tillverka ett nytt med kona, nipplar osv med hjälp av det gamla.
Mekonomen mfl kan.
Man kan oxo skarva ett gammalt rör med ett nytt om du nu har koningsverktyg. På så sätt slipper du dra hela vägen från fram-->bak

Angående luftning så är det "som vanligt".

MVH Jonas
..............

...has left the building...
4 474 Inlägg
29 mars 2011
1: Köp nytt rör hos Mekonomen tex, de säljer längdanpassade rör färdigkonade med rätt anslutningar(finns några olika!). Även Biltema säljer en mängd bromsrör i olika längder med olika anslutningar.
2: Demontera det gamla röret. Försök att inte böja det bortom all igenkännlighet...
3: Bocka det nya röret, använd det gamla som mall.
4: Montera, lufta! Klart.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök