2842
Sök

Uppkörning B-behörighet Malmö & kristianstad

3 Inlägg
26 december 2006
Trådstartare
#1
Hejsan, jag undrar om det finns nån här som har kört upp i malmö eller kristianstad som kan berätta hur det var osv.

Mycket tacksam för svar!

108 Inlägg
26 december 2006
#2
Kört upp i Malmö ett par månader sedan, det var inte stora problem.. Men jag har bott här hela livet, då känner man igen sig lite... Frösök att inte få tider som 08.00 och 16-18.00.. Då blir det katastrof, min polareharköpt upp i Kristianstad, han hade aldrig varit där men inte några svårigheter där inte.

Viktigaste är nog att ta det stället man kan bäst, så det intekommer upp några överaskningar eller fällor.

//MVH Jocke!

3 Inlägg
26 december 2006
Trådstartare
#3
Okej. Jag bor i stockholm och har bekanta som bor där nere i kristianstad, så jag tänkte passa på att köra upp där då jag tror att det är lättare. Frågan är bara hur mycket lättare med tanke på att jag aldrig har varit där förut.

498 Inlägg
26 december 2006
#4
schlobban skrev:
Okej. Jag bor i stockholm och har bekanta som bor där nere i kristianstad, så jag tänkte passa på att köra upp där då jag tror att det är lättare. Frågan är bara hur mycket lättare med tanke på att jag aldrig har varit där förut.
Är inte det rätt omständigt bara för en uppkörning??

3 Inlägg
26 december 2006
Trådstartare
#5
andreas_940 skrev:
schlobban skrev:
Okej. Jag bor i stockholm och har bekanta som bor där nere i kristianstad, så jag tänkte passa på att köra upp där då jag tror att det är lättare. Frågan är bara hur mycket lättare med tanke på att jag aldrig har varit där förut.
Är inte det rätt omständigt bara för en uppkörning??
Jag och en polare tänkte dra över till danmark samtidigt, så kristianstad ligger på vägen liksom. Så nej, det är inte så omständigt. Är inte 100 på att det blir av heller, jag vill veta mer hur det är att köra upp där och så innan jag bestämmer mig smile

498 Inlägg
26 december 2006
#6
schlobban skrev:
andreas_940 skrev:
schlobban skrev:
Okej. Jag bor i stockholm och har bekanta som bor där nere i kristianstad, så jag tänkte passa på att köra upp där då jag tror att det är lättare. Frågan är bara hur mycket lättare med tanke på att jag aldrig har varit där förut.
Är inte det rätt omständigt bara för en uppkörning??
Jag och en polare tänkte dra över till danmark samtidigt, så kristianstad ligger på vägen liksom. Så nej, det är inte så omständigt. Är inte 100 på att det blir av heller, jag vill veta mer hur det är att köra upp där och så innan jag bestämmer mig smile
Mmm ivf så hade jag själv satsat på att köra upp i min hemstad då man känner till den bäst!

Gorgilus addictus
4 755 Inlägg
26 december 2006
#7
Kristianstad är inte såå farlig att köra i. Har sj kört där en massa ggr. Finns en hel del övergångställen och sånt bara. Och en hel del enkelriktat och sånt. Men de är inget större problem. Jag körde inte upp där. Men de ska nog inte vara något problem med det. MEN! Jag tror ändå du hade klarat de bättre i en stad du känner till.
Är vad jag tycker iallafall.

Allt för den där jävla hatten!

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
26 december 2006
#8
körde upp i kristianstad. vart inga problem alls trotts att jag inte varit där å härjat runt så mycke. Fick ambulans utryckning när jag kört i ca 20 min sen behövde jag inte köra mer.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

Audi A3 2.0T FSI Quattro
36 Inlägg
27 december 2006
#9
Säg bara att du inte kört där innan, så förklarar han/hon nog vägen big_smile Good luck.


Sök