Hej, jag tänkte ge dig en hand med översättning. Hoppas det hjälper.
//Första stycket//
Styrmodulen får information från den uppvärmda syrgasgivarens (HO2S) om bränsle / luftblandningen på tomgång för både lägre och övre delen av lastområdet.
Om avgaserna avviker mycket från λ = 1, så kommer bilen på kort sikt att kompensera för detta genom att justera injektion tiden så att λ = 1 uppnås.
När de kortsiktiga bränsleadaptionsvärdena gör en justering måste medelvärdet justeras långsiktigt. Diagnostiskfelkoden (DTC) ECM-262A kommer att lagras när bilen långsiktigt måste justeras nästan till max i viloläge.
Möjlig källa:
Övre gräns:
-insug luftläckage
-avgassystem läckage
-defekt uppvärmd lambdasond (HO2S)
Undre gräns:
-insug luftläckage
-hög bränsletryck
-läckande spridare
-defekta massa luftflöde (MAF) sensor (LMM)
-förorenad motorolja
-Oljenivån för hög
-defekt uppvärmd lambdasond (HO2S)
//Andra stycket//
Styrenheten kontrollerar kontinuerligt tre-vägs katalysator (TWC) effektivitet genom att jämföra signaler från den bakre uppvärmda syrgasgivarens (HO2S) med främre uppvärmda syrgasgivarens (HO2S). Diagnostiskfelkoden (DTC) ECM-4801 kommer att lagras om effektiviteten i de tre-vägs katalysator (TWC) avviker för mycket.
Möjligt enkelt fel:
Bakre uppvärmd lambdasond (HO2S) är inaktiverad.
Möjligt fel:
misständning
luftläckage i insuget
luftläckage i avgassystemet
felaktigt bränsletryck
ojämn kompression
defekt tre-vägs katalysator (TWC)
Som sagt, jag är ingen motorexpert men jag kan översätta:P Hoppas det hjälper
Senast redigerat av Hush (28 mars 2011)