2785
Sök

Biltema vs Mekonomen

Golf mk3 LOUD
515 Inlägg
29 mars 2011
Glimbrink skrev:
CarpeDiem skrev:
Glimbrink skrev:

kan du säga varför?

Man får vad man betalar för, vill jag ha kvalité är det Mekonomen som gäller. T.ex deras turbo är tillverkad i Kina och de är inte hållbara.

Artikel om bilbatterier: http://www.dn.se/motor/tester/test-dyrt … ast-i-kyla

hahaha hoppas du skojjar med mig när du säger att det är tillverkat i kina, vad är inte det!?!?!

Anledningen till att biltema är billigare är att dem köper in 25000 turbos och har i lager, mekonomen köper in 20 och kan inte ens hålla lager på sakerna är det så konstigt att biltema är billigare då?!

Mycket vilda gissningar hit och dit ser jag i denna tråd.
Mekonomen säljer inte fabriksnya turbos till att börja med.
Det är GIK Turbo som renoverar och skeppar till Mekonomen.

Sen när det gäller priser kontra original så finns det alltid något som är billigare
hos "original" men även saker som kan vara sjukt mycket dyrare på samma ställe.

Det enda jag handlar från VW nu till mitt VR6 projekt är bultar och muttrar vilket man
verkligen kan gnälla på.
En bult som kostar 2-3kr hos en bygghandel kostar 30-40kr hos VAG. Då kan det ibland vara
bultar som är helt vanliga i gängor osv... 

Men till trådskaparen så skulle jag nog rekomendera att inte snåla på så viktiga delar som remmen och spännarna. Det är delar som ska hålla typ 10 000mil.

Projekt Golf mk3 goes LOUD !
Mekonomen, DD-Audio, LW-Audio
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=298173

57 Inlägg
29 mars 2011
Som vanligt så har många egna erfarenheter och en del andra teorier utan belägg. Vilket företag som är bättre/sämre än det andra, är som att fråga vilken bil som är bäst.

Många har bara bra och lika många har dåliga erfarenheter så det är svårt att dra en riktig slutsats.

Biltemas tillbehör kanske är lika bra som Mekonomens?.. Biltemas tillbehör är kanske lika dåliga som Mekonomens?

Om man ska ha kvar bilen och köra många mil till så kanske man rent av ska fundera på orginaldelar? men dom håller kanske samma standard som Mekonomen eller Biltema?

En evig paradox

Lär av andras misstag
för du kan inte leva tillräckligt länge
för att själv hinna begå dem alla.

Sök