AdamN_16 skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Ska du ha budget så är väl en/två SIMONS från typ Mekonomen att satsa på. Billigt blir det iallafall. Byggde ett hemsnickrat system på min 300M som har en sexa i sig med just enligt ovan. Tog bakre dämparen och snickrade ihop ett eget. Det är enkelt! Tro mig! Jag klarade det ju! Passar inte delarna som man tänkt så torkar man av det och åker och byter. Tror att jag hamnade på gott och väl under 2000:- totalt.
Mvh
Alexander
PS. Ball regplåt! DS.
hmm... Det kanske är en idé.. Hur blir det då? Jag vill inte ha något '' raggaraktigt '' om du förstår vad jag menar, två pipor kromade i 76mm är ända kravet! Så det ser lite bättre ut! Hur lät ditt då?
Ulf is the shit!
Jag är själv verkligen inte nån "hemmamekare" Trots garage, lift, alla verktyg. (Farsan har allt) men jag slet loss bakre dämparen på min Chrysler 300M, chippad 3.5 liters sexa, cirka 270 hk och provade rakt rör. Lät för jävligt. Glöm det. Jag är själv snart 38 år. Nej tack...
Satte på en "halvstor" Simons dämpare som jag hittade på mekonomen och ett fyrkantigt utblås med nån sorts liten dämpare i sig själv. Givetvis diverse rör och krökar imellan allt. Fick åka och byta prylar 2 ggr. Har dock 1,3 mil till dom så det var det värt. Slängde ihop allt med klämmor och duktiga mängder avgaspasta och fick ett 100% tätt system.
Resultat: Bilen låter knappt nånting på tomgång men man anar att det inte är nån B20 i om man säger. Normal gas så låter det lite dovt "morrigt" Man får nästan ta ner rutan för att höra.På fullgas från stillastående: Ylar som fan! Folk vänder sig om långt innan jag passerar. Perfekt enligt min mening.Edit: Uffe äger. Har själv BRJ på husbilen. Börje så klart!
Senast redigerat av Dieselsmurfen (29 mars 2011)
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!