Körde med en låda i min första 740 där basen va riktad in i kupen genom skidluckan (baslådan va under hatthyllan) har dock inte kavr ritningen på den, men den va gjord för en 12".
Ljudet funkade, men jag va inte nöjd. Brorsan hade en 10" som va riktad mot bakstammen. Funkade inte så bra det heller.
Det baslåda jag gjorde på den 740 jag hade det senast, gjorde genom att använda mrj av utrymmet i reservhjulsbaljan. Byggde en vinklad låda som jag sedan skruvade fast originalgolvet. På så vis fick jag nåt så när jämn vinkel från hyllan under hatthyllan. Basen i sej satte jag på fel håll, och fasvände. basen fick mer luft att "spela i", och kan säga att, trots att basen inte va nån värsting, så fick jag ett riktigt bra ljud. Är allätare när det gäller musik, å jag va nöjd!!!
Så mitt tips är: Bygg efter hur kräsen du är! förvaringsmöjligheterna i skuffen går att rubba på. Själv använde jag mej av baljorna till alla verktygen som jag behövde när jag byggde husvagnssjkulet i höstas. 740in har ju ganska stort bagage, så jag tror att du klarar dej.
Lycka till!!
Renault Sport
Ljudbygge väntar!