Det är annat insug, och helt annat sprut. Har för mig att kolvarna skiljer också.
okej vet du om kolvar går att flytta från "nya" M30n till "gamla"? har nämnligen en rasad "ny" 3,5a och en fräsch 3,5a från en E28 så tänkte skifta bottendelarna.
EDIT var tydligen samma stakar och vev i både nya och gamla så kolvarna lär gå att flytta över iaf
Senast redigerat av NITROUS (22 februari 2010)
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Antar att du inte menar M50 i e34 gör då är de ju en helt annan motor ....
Men annars är de väl som ovanstående säger att de är insug o sprutet som skiljer, kolla lite för skojs skull på realoem o kolvringar, stakar o vevaxeln är samma men konstigt nogg är de inte samma kolvar så helt identiska är dom inte....
M30B34 som är den gamla modellen: Katalysator: 185hk Utan kat: 218hk Utan kat: 204hk svensksålda med pulseair grenrör och annan motronic box
- Komp: 10:1 utan kat 8:1 med
M30B35 som är den gamla modellen: Katalysator: 211hk Utan kat: 218hk (eller220hk?)
- Komp: 9:1 (tror jag det var?) - Nyare Motronic 1.3 - Andra kanaler i topp och insug - 47mm istället för 46mm insugsventiler - lite större förbränningsrum
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
M30B34 som är den gamla modellen: Katalysator: 185hk Utan kat: 218hk Utan kat: 204hk svensksålda med pulseair grenrör och annan motronic box
- Komp: 10:1 utan kat 8:1 med
M30B35 som är den NYA modellen: Katalysator: 211hk Utan kat: 218hk (eller220hk?)
- Komp: 9:1 (tror jag det var?) - Nyare Motronic 1.3 - Andra kanaler i topp och insug - 47mm istället för 46mm insugsventiler - lite större förbränningsrum
sen kring utrustningen på motorn skiljer ju markant typ tråg och vatten anslutningar osv men har du bägge motorerna så är det inga problem att flytta över.
Ingen minns tusen hk på pallbockar eller på ett papper för det är på gatan som respekten vinns! FiveStarRacing
Tack till StreetPerformance SpecialSvarv
lånar tråden lite... Är topplocken till de båda motorerna kompatibla med varandra? säg om man har en M30b34 botten och en M30b35 topp? tack för svar! (hoppas att det är ok att låna tråden lite) // Berni
lånar tråden lite... Är topplocken till de båda motorerna kompatibla med varandra? säg om man har en M30b34 botten och en M30b35 topp? tack för svar! (hoppas att det är ok att låna tråden lite) // Berni
B35 toppen passar B34 blocket, men det är större volym i toppen så du får lägre komp.
Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
M30B34 som är den gamla modellen: Katalysator: 185hk Utan kat: 218hk Utan kat: 204hk svensksålda med pulseair grenrör och annan motronic box
- Komp: 10:1 utan kat 8:1 med
M30B35 som är den NYA modellen: Katalysator: 211hk Utan kat: 218hk (eller220hk?)
- Komp: 9:1 (tror jag det var?) - Nyare Motronic 1.3 - Andra kanaler i topp och insug - 47mm istället för 46mm insugsventiler - lite större förbränningsrum
Ska väl stå nya där eller;) ?
M30B35 3,4 liter (3.430 cc) SOHC inline-6 ​​cylinder 9.0:1 kompressionsförhållande 208 hk / 211 hk @ 5700 rpm 225 fT · lbf (305 Nm) vridmoment @ 4000 rpm 87 AKI / 91 RON oktan bränsle eller bättre rekommenderas Tillämpningar: