3233
Sök

Nybörjarhjälp

Tankare
185 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Hoi!

Tänkte köpa en haynes manual till min Audi A4 1,8T.

Men är det allt jag behöver?
För att jag är en verklig nybörjare som tycker detta är grymt kul att kunna göra vad man vill med sitt åk. Samtidigt svinigt rädd att man ska börja ha sönder grejer i bilen.

finns det fler böcker och manualer som man kanske borde ha i närheten? Och finns det någon blaskläsning om tuning och styling som inte är gatbil eller streetpreformance?

tro nu inte att man är en bokmal, men det är det smartaste sättet för mig!

/T

Det heter starkare och inte högre! PUCKON

1 168 Inlägg
31 mars 2011
själv skruvar jag, stöter jag på något problem. så googlar jag på det och ev får upp en bild på hur det ser ut innifrån osv. och hitta folk som har haft samma problem och svar på hur dom löste det.
så att lära dej att googla är en bra start smile

Tankare
185 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Att googla är väl inga problem! Men tack big_smile

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
31 mars 2011
Haynes, folkvett, bra verktyg och vilja kommer du långt på. Skiter det sig ändå är 1,8t en VÄLDIGT vanlig motor, både inom Audi och VW, så hjälp finns där ute. A4 är ju inte heller ovanlig, så det som inte rör motorn finns det också info om där ute..
Börja med nordicaudi.com om det krisar. Där finns massor av info, och finns det inte redan där så är det bara att ställa en fråga så får man oftast svar! smile

/Mattias

Tankare
185 Inlägg
31 mars 2011
Trådstartare
Tack så mycket för bra svar!

Forummoderator
10 576 Inlägg
31 mars 2011
Här är en bra början också.

2§ När du startar en ny tråd
Viktigt: Skriv en korrekt formulerad rubrik som tydligt beskriver vad tråden handlar om. Trådar som inte följer rubrikanvisningarna stängs eller raderas utan förvarning. Se rubriksanvisningarna (3§ och 4§).
Trådar och inlägg skall skrivas i för ämnet lämpligast forum. Samma inlägg får inte postas i flera forum (s.k. korspostning).

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök