28 mars 2011
Trådstartare
Hej,
Nu har bilen stått sedan october förra året och vägrar starta. Det börjad emed att den plötsligt tappade kraft när man körde och bara dog. Efter ett par minuter kunde man starta igen och köra vidare. Först misstänkte jag bensinpumpsrelät. Testade att byta med en annan 850 som startade hur snällt som helst på mitt relä. SÅ då bytte jag bensinpump. Det var nästa steg. Den gamla hörde man inget ifrån alls när man vred om nyckeln. Den nya hör man hur den spinner till. Då klickade bilen bara. Kom på att larmet har startspärr så slog ut det (hade ju bytt batteri också). Nu drar startmotorn men bilen tänder inte. Kollat gnista från tändspolen och det är stark fin sådan där.
Försökt med starthjälp på laddaren, startkablar ihop med annan bil. Det finns soppa i bilen. Men jag får inte igång h-vetet. Nu börjar jag fundera på om det kan vara vevaxelgivaren eller fördelarlock och rotor. Har kört med startgas också som gett noll resultat.
Har någon förslag på vad det kan vara? Eller är det bara att bogsera bilen 2 mil till närmsta verkstad?
Tar tacksamt emot förslag på problemet.