3894
Sök

Entusiastförsäkring - var, hur?

139 Inlägg
28 mars 2011
Trådstartare
bilen det gäller är tillverkad september 1992 och är alltså snart 1år "för ny" för att klassa in hos wasa bilsport.
vad finns det för alternativ?
senaste 4åren så har bilen rullat under 200mil, och jag använder det väldigt sällan, men vill ändån kunna ta en sväng vid schysst väder. nån träff osv.
bilen är en fin orörd originalbil som är tillverkad i begräsad upplaga osv. så alla andra kriterier uppfylls samt att jag har annan bruksbil i trafik.
står låst, larmad kameraövervakad o allt sånt.
jag har trygghansa idag och är väldigt nöjd bortsätt från att den kostar 12800 helförsäkrad helår vilket känns väldigt bortkastat med tanke på att den inte används.
transportstyrelsen debiterar ju dessutom numera 50kr per gång man ställer på bilen så det känns ju lite halv B att ställa på och av hela tiden om man vill köra.

vad finns det för nått? ös på med alternativ

jag har pratat med mitt bolag om detta och dom har tyvärr ingen lösning mer än att jag flyttar fler försäkringar till dom och således får bättre rabatter.

Överladdning är en kompensation för flödesmisstag

Truck Drivers Move The Nation!
350 Inlägg
30 mars 2011
kolla på www.insplanet.se om du inte har gjort det. Dom jämför försäkringar och kan säkert hjälpa dig. det är en gratistjänst förövrigt.

----------------Våga Vägra Volvo----------------

139 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
ja har kollat med dom faktiskt, ja hittade billiare alternativ själv hos trygg hansa, men med tanke på att ja kanske kör max 50mil på ett år så känns det inte motiverat att ge 12k, det är egentligen inte så farligt för en sån bil....men det är just det att den inte används som gör att det blir sura pengar per km ju.

Truck Drivers Move The Nation!
350 Inlägg
30 mars 2011
jo, de ä inge vidare å lägga dom kulorna på en bil som mest står.. Men jaadu, va ska man göra? Du kan ju vänta tes den blir veteran! ;P
Eller bara trafikförsäkra?

----------------Våga Vägra Volvo----------------

139 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
dom som erbjuder denna typ av försäkring som annars passar mig utmärkt har ett krav som jag inte klarar, det är att bilen är 1år, för ny sad
dvs 19år
dom har 20år som gräns ju

139 Inlägg
30 mars 2011
Trådstartare
man kanske kan deala angående detta med dom? nån som har erfarenhet?
ett år kan ju tyckas lite löjligt eller?
Senast redigerat av JG (30 mars 2011)

12 Inlägg
1 april 2011
Det är bara att vänta ett år till, min M5 -90:a fyllde 20 förra året och skaffade då entusiastförsäkring hos Länsförsäkringar och betalar 900kr om året i helförsäkring, vilket är helt okej

Sök