3688
Sök

Hjälp lufta koppling s70!

3 april 2011
Trådstartare
tja!

Har precis fått i min motor i min s70, och ska lufta kopplingen, MEN vi luftar och luftar men händer inget (pedalen går bara i botten), vi har provat att pumpa kopplingen massa gånger och sedan öppna luftnippeln vid slavcylindern när pedalen är i botten sedan stänga nippeln och fortsätta pumpa om och om och om igen, varje gång vi öppnat kommer lite lite olja och luft, höll säkert på i 1h-1,5h men kom bara luft hela tiden. Sen har vi även provat att köra tryckluft i behållaren och öppnat nippeln men kommer  bara massa luft och lite olja, har även satt på en slang på nippeln å pumpat tills de kommer såpas mkt olja i slangen att den är ovan för vätskebehållaren, stängt nippeln men kopplingen är precis samma den bara går i botten utan nått motstånd. De har vart vätska i behållaren hela tiden och vi har fått fylla på några gånger. Någon som har nån ide vad vi gör fel?

4 586 Inlägg
3 april 2011
testa en sådan..

finns på mekonomen. hade samma problem dock fick jag upp trycket när jag pumpade väldigt fort i pedalen

https://www1.garaget.org/gallery/images/25/24718/24718-b22732a8692003c953624ea9174d9da9.jpg
Senast redigerat av jocke_gronberg (3 april 2011)

Sök