3309
Sök

Frågor om batteri och generator när man "bygger" ljud.

23 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
Tjena!

Tänkte fixa lite ljud i bilen tills sommar och har nu några frågor om det för jag fattar själv inte ett dugg om billjud riktigt så tänkte ställa dem här. Jag har MDS låda me 2 MDS 12" basar(osäker på W) och sen 2 små diskanter plus 2 6.9 i dörrarna fram. Tänkte nu fråga om de krävs nå större batteri eller bättre generator för att driva detta tänkte ha 2 slutsteg ett till fram systemet och ett till basarna. Batteriet jag har nu ligger på 62Ah om jag inte minns helt fel och generatorn på 92Ah tror jag. Räcker det för att driva de eller måste jag köpa nya generator och starkare batteri?

btw, Jetta 1

Tack i förhand

Mvh

R1 driver!
5 128 Inlägg
5 april 2011
Inte lätt att svara på din fråga. Du får skriva vad det är för steg, gärna effekt och vilken impedans du tänkt lasta i, då är det lättare att berätta hur mycket ström du ska ha.

Men normalt brukar man säga 1 batteri/1000w

23 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Inte lätt att svara på din fråga. Du får skriva vad det är för steg, gärna effekt och vilken impedans du tänkt lasta i, då är det lättare att berätta hur mycket ström du ska ha.

Men normalt brukar man säga 1 batteri/1000w

Okej, förstod nästan det.

Men "Normalt brukar man säga 1 batteri/1000w", så har man t.ex. 2000w ska man ha 2 batteri eller hur menar du?

R1 driver!
5 128 Inlägg
5 april 2011
Det är väl mer en oskriven regel, och alltid bättre med för mycket än för lite ström.

Och tänk bara på att det inte är någta 1000w i ett julasteg eller liknande..

23 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
OKej, tack för hjälpen då:)

Sök