3590
Sök

Golf VR6 2.8, -93a - Startar lite segt

Das Auto
455 Inlägg
3 april 2011
Trådstartare
#1
Hej på er!
Jo jag tänkte jag skulle ta tag i mitt "problem" jag har med bilen nu.
Det är så att ända sen jag köpte den, så har den varit seg startad.
Precis som att det skulle vara någon startspärr på ungefär 3 sekunder innan den får soppa eller tänder.

Har haft problemet 3 gånger, varav en gång var idag, att den bara inte startar helt plötsligt.

De första två gångerna fattade jag ingenting, men efter lite pill på saker och ting, det vill säga reläer/säkringar under ratten, så har den hoppat igång. Dock vet jag inte om det är något problem där eller någon annanstans.

Idag fick jag idén att det kanske är en dålig vevaxelgivare eller något annat sådant, den går helt klockrent & som en dröm när jag kör med den, inga konstigheter alls. Men som idag, körde in den i tvätthallen för en liten avspolning, gick klockrent påvägen dit, startade som den alltid gjort.. Men sen när jag skulle ut ur garaget blev den ovanligt seg på att starta och hostade till lite vid uppstarten, jaha tänkte jag och backade ut. Stängde av bilen och skulle starta, då var den död. Väntade i kanske 2-3 minuter för att sedan prova igen efter ett par gångers provande, och då hoppade den igång. Även denna gång rörde jag lite på reläer osv för att se om det finns något glapp där. Men detta verkar knepigt. Så vad säger ni grabbar: Har ni haft detta problem eller något liknande problem som ni har löst, eller har ni några idéer? Exempelvis en dålig vevaxelgivare? Kan det vara en dålig givare eller går dom bara sönder direkt?

Väldigt tacksam för ett svar på detta. Har även hört rykten om att just VR6 93or har en startspärr på ca 3sek för att få upp oljetrycket innan den tänder. Men det spelar ingen roll vad jag gör, oavsett om den är varm eller kall så startar den precis likadant, och alltid med samma mellanrum, ungefär 3 sekunder.

/Ståhl


6 Inlägg
5 april 2011
#2
vanlig tendens när pumpen börjar bli gammal. du åker la runt med tom tank för mkt XD kan ta tid för den att bygga upp grundtrycket bah dunka på en Walbro 255

haha när ja läste allt du skrivit, vatten du har överslag på kablar lr något, du kan byta tändkablar fördelare rotor osv
Senast redigerat av KTMfredde (5 april 2011)


Das Auto
455 Inlägg
5 april 2011
Trådstartare
#3
Jaså, ja de kan kanske stämma, men nej.. jag åker inte runt med tom tank för mycket. När de börjar bli dåligt så tankar jag, åker aldrig under rött.. aldrig gjort sen jag köpt den.



Sök