10 februari 2011
Trådstartare
har under dagen varit och besiktigat bilen (igen) och fått underkänt på
för hög hc 261(100)
C0 0,7(0,5) samt
CO2500 0,7(0,3)
Krde igenom besiktningen med ca 10l soppa å 4dl K-sprit ville inte köra igenom med även etanol i då jag fått ostabila mätnigar på dem andra 2 besiktningarna
och jag börjar bli väldigt trött på den här skiten nu å vill veta vad det är som påvärkar dessa värden så som dem gör även när jag nu då har bytt
tändstift/kablar,katalysator,extraktor grenrör samt svetsat ihop allt från motorn till 1a dämparn utan läkage på systemet,bytt lambdan,bytt oljan,ventilkåpspackning.luftfilter inom loppet av 1 månad
dock har jag inte kollat hur det är med flamfällan men den byttes i mitten på sommarn å bilen har bara rullat 450 mil sedan dess så det borde inte vara något problem...även testat hela motorn/insuget med hjälp av startgas för å se om det fanns några läckage(inget funnet)
så vad kan man ge sig på å byta mera innan man faktiskt måste göra ett mera kirurgiskt ingrepp på motorn och vad finns det för tips å trix att göra för att få dem godkända så man får iallafall 1 år på sig å fixa det riktiga problemet med motorn?