Nissan Skyline R34 GTT, Gatbil med planer för drifting

hemmafixarn
20 februari 2011 · 368 Inlägg

JoXter skrev:

zemet skrev:
Se till att dra fast det ordentligt, hade ett biltema oljefilter på min 740 som jag antagligen inte hade dragit åt ordentligt. La en burn och PANG sa det och oljefiltret sprängdes bort:P

ska endast dras åt med handkraft..

instämmer, bara handkraft med olja på tätningen.
filtret kanske gick för att det var biltema om man nu ska sån wink även om vissa av deras grejer går att använda smile

Senast redigerat av hemmafixarn (20 februari 2011)

zemet
20 februari 2011 · 4 049 Inlägg

JoXter skrev:

zemet skrev:
Se till att dra fast det ordentligt, hade ett biltema oljefilter på min 740 som jag antagligen inte hade dragit åt ordentligt. La en burn och PANG sa det och oljefiltret sprängdes bort:P

ska endast dras åt med handkraft..

Jo och det gjorde jag också den gången... smörjde in packningen med olja innan jag satte fast den också. Gjorde lika dant i höstas med filtret då och upptäckte 1 månad senare att det läckte ifrån filtret. Kanske motorn som inte var tillräckligt varm när jag drog dit det lr så är jag bara värdelös men efter detta så köper jag iaf inte längre biltema filter och jag drar åt dom lagom hårt med ett sånt verktyg som är till oljefilter.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
pzymon egen företagare
21 februari 2011 · 630 Inlägg

mitt filter sitter åtdraget med handkraft, och fästet till oljefiltret sitter med låsmuttrar åtdraget hårt med ringnycklar.
Oljan cirkulerar fint i systemet, nu är det egentligen bara småsaker kvar till den är redo för sommarn.

pzymon egen företagare
22 februari 2011 · 630 Inlägg

Karossen är nu monterad och klar och test kördes igår big_smile
Bilder kommer inom kort.

Snart ska bilen köras iväg till en rekondfirma och då kommer alla sponsordekaler komma på bilen också.
ska bli kul att få se utsidan klar nu smile

Höjden i fronten blev jäkligt bra med distansbrickorna, och nu kan jag köra in och ut från garaget utan att behöva vara orolig smile

pzymon egen företagare
24 februari 2011 · 630 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/32/31405/31405-b1b381f93183e5ab85c8423214f7a8b7.jpg

zemet
24 februari 2011 · 4 049 Inlägg

Grymt snyggt! hoppas du är nöjd:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
JoXter
24 februari 2011 · 492 Inlägg

pzymon skrev:
Karossen är nu monterad och klar och test kördes igår big_smile
Bilder kommer inom kort.

Snart ska bilen köras iväg till en rekondfirma och då kommer alla sponsordekaler komma på bilen också.
ska bli kul att få se utsidan klar nu smile

Höjden i fronten blev jäkligt bra med distansbrickorna, och nu kan jag köra in och ut från garaget utan att behöva vara orolig smile

har letat lite i tråden men inte hittat nått om distansbrickor.. var har du satt dessa och till vad? smile

Lamborghini Gallardo "LP-560" (2009)
pzymon egen företagare
25 februari 2011 · 630 Inlägg

JoXter skrev:

pzymon skrev:
Karossen är nu monterad och klar och test kördes igår big_smile
Bilder kommer inom kort.

Snart ska bilen köras iväg till en rekondfirma och då kommer alla sponsordekaler komma på bilen också.
ska bli kul att få se utsidan klar nu smile

Höjden i fronten blev jäkligt bra med distansbrickorna, och nu kan jag köra in och ut från garaget utan att behöva vara orolig smile

har letat lite i tråden men inte hittat nått om distansbrickor.. var har du satt dessa och till vad? smile

dom sitter mellan stötdämparna och och fjäderbenstornen, som en förlängning av stötdämparna. skickar upp en bild efter helgen, men man skymtar dom på vissa bilder.

JoXter
25 februari 2011 · 492 Inlägg

kom på de nu att du hade lagt upp en bild där man skymtade dom (blålackade på en bild)
men har du inte coilovers på den eller nått liknande?

Lamborghini Gallardo "LP-560" (2009)
pzymon egen företagare
25 februari 2011 · 630 Inlägg

Nej det är R34 GTR V-Spec  nür II dämpare. Dvs orginal dämpare som mer eller mindre är avsedda för bankörning.
Men till 2012 blir det coilovers. Jag har helt sjuka planer för 2012 smile

Puttejohnsson Adlig
25 februari 2011 · 412 Inlägg

pzymon skrev:
Jag har helt sjuka planer för 2012 smile

big_smile

En häst har en hästkraft! Eller..?!
pzymon egen företagare
2 mars 2011 · 630 Inlägg

Mmmmmmm Z32 LMM

nehe, inte det inte, nu verkar det som att vi satsar på en ordentlig map-sensor istället.
någon som kör/kört med map-sensor och org ecu?

Senast redigerat av pzymon (3 mars 2011)

pzymon egen företagare
4 mars 2011 · 630 Inlägg

många samtal blir det, håller på att undersöka olika datum för mappning, installation av div. motor delar samt nytt sprut. min förhoppning är att ha bilen inkörd och klar till GRC EXCLUSIVE på Gotlandring den 20:e Maj.

Senast redigerat av pzymon (9 mars 2011)

pzymon egen företagare
16 april 2011 · 630 Inlägg

Det har varit tyst länge nu.
Detta är min vardagsbil under säsongen och därför blir det inga större projekt.
Jag har dock gjort lite grann.
tex lackat gallret i huven svart, putsat alla jordpunkter, samt lite finlir här och var.
Mappningen är bokad till den 12:e Maj.
då kommer det fler bilder och ev en film.

Supra_robin
16 april 2011 · 4 663 Inlägg

kul att höra big_smile hur många hk blir det tror du

pzymon egen företagare
16 april 2011 · 630 Inlägg

https://www1.garaget.org/archive/32/31405/224691/224691-2293124.jpg

https://www1.garaget.org/archive/32/31405/224691/224691-2283297.jpg

pzymon egen företagare
16 april 2011 · 630 Inlägg

Det bör landa någonstans mellan 330-350 Hk TROR jag... :S
har för mig att det är max med org. turbo och org bränslesystem.

men till nästa år byter jag ut det med smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang