3104
Sök

Motor fels koder,Volvo s40 t4

178 Inlägg
12 april 2011
Trådstartare
Jag har haft problem med min Volvo s40 t4 -98. När jag läser av mina fel koder får jag fram: 422 Atmosfärstryckgivaren och 522 bakre lambdasond förhöjd tomgång eller om det stod uppvärmning.

Men saken är att jag har nu bytt båda lambdasonderna,nollställt felkoder och dom kommer tillbaka lika snabbt i stort sett.
Men 522 koden kommer tillbaka när motorn blir uppvärmd.

Ska man behöva byta atmosfärtycksgivaren,styr den labdan också?

Eller nån som har andra tips?

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia

265 Inlägg
12 april 2011
hade liknande problem på min s40 och det visa sig vara ett slangpaket i motorrummet med backventil... sitter som ett "T" från luftintaget precis efter LMM.

kolla och se för det kan mycke väl vara det.. hade felkod med uppvärmning av bakre lambda....

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."

178 Inlägg
12 april 2011
Trådstartare
StarShine skrev:
hade liknande problem på min s40 och det visa sig vara ett slangpaket i motorrummet med backventil... sitter som ett "T" från luftintaget precis efter LMM.

kolla och se för det kan mycke väl vara det.. hade felkod med uppvärmning av bakre lambda....

Okey menar du magnetventilen? för laddtrycket?

Tack till mina samarbetspartners & sponsors! Vredestein - Nuke Performance - Maxxtuning.se -ACL Performance - Ross performance - Hova.com - Turbosmart - Spacer.se - Simons.se - Grenrör.se - Billackering.eu - Simoni Racing - Monster Energy - Varrstöen - Eurolia

178 Inlägg
13 april 2011
Trådstartare
Nån som tror sig veta?

265 Inlägg
16 april 2011
nej inte MV... ska försökta fixa bild...... sitter som ett slang paket från LMM och in mot motorn som ett T i form med en back ventil i mitten...(ser ut som en liten tryck klocka)

"Så länge min chef låtsas att jag har mycket lön, låtsas jag att jag har mycket arbete."

Sök