3391
Sök

Lämna tillbaka saker som man inte är nöjd med?

130 Inlägg
19 april 2011
Trådstartare
Ok, kommer va utan bilen nu ett par veckor, så jag gick o köpte mig en cykel i en lokal affär.
Men ett par dagar efter så kom jag på att de fan suger o cykla, så tänkte ja skulle lämna tebax aset..

Är det ok o lämna tebax saker bara för att man inte är nöjd med sitt impuls köp?
Eller måste det vara nåt fel på (i detta fallet) cykeln.

Har inspekterat kvittot och står inget om öppet köp eller nåt..

Använde den bara typ en dag i helgen, sen har den stått, fick ont i röva av sadeln, så går hellre hah..

Ska naturligtvis gå till affären o nsacka med dom, men ville ha lite kött på benen innan!

502 Inlägg
19 april 2011
Ett tips till dig är ju att gå tillbaks till butiken och snacka med dom. Går det inte att lösa med åter köpet så finns ju blocket.

Miklen
19 april 2011
Står det inget på kvittot så är det helt upp till affären att avgöra. Är det använda grejer så är det inte säkert dom går med på det alls, fast vet inte hur det är med cyklar. Öppet köp är det knappast möjligtvis bytesrätt eller att dom försöker ordna nåt.

Det är ju fördelen med att handla på nätet..Då har man distansköplagen att leka med. Lite mer rättigheter smile

711 Inlägg
19 april 2011
Full betalning tillbaka lär du inte få när du använt den.Dom lär inte kunna få full betalning för den igen
då dom inte kan sälja den som ny.

169 Inlägg
20 april 2011
skunkworks skrev:
Men ett par dagar efter så kom jag på att de fan suger o cykla

hahaha! tongue

Kung
603 Inlägg
21 april 2011
Finns väl en lag om att man har rätt att retunera varor man ej är nöjd med osv, dock är väl undantaget använda produkter.

Men du behöver ju inte direkt säga att du använt den.

Cykla är kul och man brukar få ont i röven i början av sommarn när man cyklar, det går över väldigt fort haha wink

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.

Muttley
21 april 2011
Du får nog fortsätta cykla. De är oanvända saker du kan lämna tillbaka. Om de inte är nått fabrikationsfel på cykeln. 
http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/ … Oppet-kop/

Sök