3735
Sök

BMW 328 e36 vägrar starta! men all elektronik går igång.....

72 Inlägg
17 april 2011
Trådstartare
Min BMW 328 e36 (1995) vägrar starta och jag fattar inte vad det kan vara!

Den har iprincip stått stilla hela vintern, jag har startat den ca 3 gånger med startkablar för batteriet har laddats ur under vintern. Men så nu i helgen så startade jag den med startkablar på fredagen och körde hem den till mina föräldrar där den ska stå nu. var inga problem alls då! Tog in batteriet för laddning på fredagen och lät det ladda 24timmar, satte tillbaka batteriet i bilen och skulle starta den MEN inte ett liv! alla elektronik startar men motorn försöker inte ens starta. Tänkte att det kanske kan vara batteriet så jag åkte och köpte ett nytt (bättre) men samma sak, all elektronik startar men motorn vill inte ens försöka gå igång:S

Det ser inte ut som om någon säkring har gått. Vad kan det vara för fel!? Som sagt alla alektronik går igång men motorn är stendöd den försöker inte ens starta inte ett ljud! vad kan det vara? den gick ju hur bra som helst dagen innan.

72 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
Ingen som har nån ide?

582 Inlägg
18 april 2011
tycker det låter som startspärren(imobilizern)låst sej kan bli så om man håller på och baxar in och ur batteriet!har du larm dosa.isåfall larma på och av den.

hej

72 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
jes skrev:
tycker det låter som startspärren(imobilizern)låst sej kan bli så om man håller på och baxar in och ur batteriet!har du larm dosa.isåfall larma på och av den.

Aha ok, Är inte så kunnig inom det området, men jag har larm på bilen men larmdosa? och isåfall hur larmar jag av och på den? är det så man gör för att få igång startspärren igen? lr sätter man igång den igen på något annat sätt?

Tack för svaret!!
Senast redigerat av jri87 (18 april 2011)

72 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
Har läst nånstans att man ska ha alla nycklarna  (till bilen) i bilen och sen vrida om med en av dom och hålla intryckt en av knapparna på nyckeln och då ska den släppa på spärren. Kan det vara så? och hur gör man mer exakt? Hittar inte den tråden igen där det stod!

Sök