3741
Sök

Volvo 940 får ej ström till bränslepumpen

17 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
Har problem med 940n som inte vill gå igång, och har till slut kommit fram till att bränslepumpen ej får ström.
Första jag gjorde efter jag konstatera att tändningen var som den skull var att byta bränslepumpsrelät som brukar vara ett vanligt fel.. Men pumpen får ingen ström... Nån som har några förslag / tips på vars jag bör fortsätta ?

312 Inlägg
21 april 2011
Har du kollat säkringen?

17 Inlägg
573 Inlägg
21 april 2011
Kan va styrboxen också, den pajjar samtidigt som pumprelät i vissa fall..Då blire dåligt me spänning t pumpen tongue

MSCR

17 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
SuperGnaget skrev:
Kan va styrboxen också, den pajjar samtidigt som pumprelät i vissa fall..Då blire dåligt me spänning t pumpen tongue

Ja de skull de mycket väll kunna vara! Har läst om många liknande fall där den gått .. :S
Går det kolla själv på nå sätt eller är det Volvo som gäller ?

573 Inlägg
21 april 2011
Stenudd8 skrev:
SuperGnaget skrev:

Ja de skull de mycket väll kunna vara! Har läst om många liknande fall där den gått .. :S

det du kan göra e ju o testa med en annan box om du kan få tag i dsmile

MSCR

17 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
SuperGnaget skrev:
Stenudd8 skrev:
SuperGnaget skrev:

det du kan göra e ju o testa med en annan box om du kan få tag i dsmile

Ska testa med en annan box ! smile

17 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
Nå nu är de ström till den, men pumpen går ej. Har tagit lös & prova vrida igång, och de kommer inge bensin.. Då är de väll antagligen pumpen som är död

17 Inlägg
24 april 2011
Trådstartare
Har alltså problem med 940n från 95
Först så fick inte pumpen ström, men nu går den inte trotts att den får ström.. 
Den vägra starta en dag, och 15 min senare så starta den! Och den gick hur bra som helst tills jag kom hem me den igen, och sen dess har den inte gått igång. Pumpen hörs inte när man vrider på tändning, men på volvo var dom inte säkra att den ska höras. De flesta säger dock att den ska höras i nån sekund när den bygger upp tryck?

Har kollat tändningen, som är helt ok. Dock var stiften torra, alltså ingen sås. Först kolla jag alla säkringar, och sen pröva jag med ett nytt relä. Den går ändå ej igång. Så prövade lossa & se om de kommer in nå bränsle i motorn, och inte en droppe. I morse däremot hosta den igång en sekund? Men inte mer en så, sen vägrar den starta.

De enda jag kan komma fram till är att pumpen skulle vara död? Men skulle den bete sig som den gjort då? Nån som har nå kloka förslag? Eller ska jag helt enkelt pröva byta pump ?

312 Inlägg
24 april 2011
Det du kan göra är att koppla bort matningen på fuelrailen och sätt en dunk under eller nått. Sen tar du ett batteri och kopplar på pumpen om den inte startar då så är den troligen trasig

17 Inlägg
24 april 2011
Trådstartare
Yes, testa de igår, och det kom inte en droppe.. ;(
Då borde pumpen alltså vara körd...

Nå nu är pumpen bytt, och bilen går bra igen wink
tack för all hjälp!
Senast redigerat av Stenudd8 (27 april 2011)

Sök