24 april 2011
Trådstartare
Hallå, var på elmia igår och då körde vi runt med position och dimljus samtidigt bara. vilket jag trodde var okej och skulle ersätta halvljuset. Först blev vi stannade på ditvägen och poliserna sa inget alls om ljuset, sen efter massa timmar i jönköping med poliser överallt så är det fortfarande ingen som säger något, sen blir vi stannade utav en polis som stannar polaren framför, och sedan kommer fram till oss och då är det kvällstid och vi kör position och dimljus fortfarande.
och han säger inget om detta heller och vi rullar vidare. sedan blir vi invinkade och får visa körkort och blåsa, sen är det bara in i bussen o skriva böteslapp för vi har felaktigt ljus på 1200 spänn!
Vi erkände inget utav detta och detta ska skickas vidare då, och nu undrar jag hur man ska göra för att slippa denna bötern, tycker den e så jävla dryg att den inte ens är värd att betala utan mer en tillsägelse är lämplig i denna situation.
vilket polisen inte alls hållde med om utan detta var ju livsfarligt vi kunde krockat och kört på grejer med denna ljuskomb.
Självklart körde vi inte mer på den ljuskomb. och slog på halvljus i fortsättningen.
Samt att vi åkte fast i en fartkamera på hemvägen, eftersom en kompis va chaffis så får jag kryssa i att jag inte kan identifera föraren eller?
Mvh