wetese skrev:
hotrodder skrev:
wetese skrev:
Bytte säkring till abs pumpen, Och de fungerade ett tag. men nu smäller säkringen så fort ja sätter i en ny, och vrir på tändningen. vad kan felet vara?
Pumpmotorn håller på att dö, inte speciellt muntert att byta för det är trångt som fan.
Okej! hur ser pumpmotorn ut? kanske lika bra att byta hela skiten? Har en från en 9000cs års 93. passar elr?
Stor som en colaburk sitter nere, bakom, under och längst in mot torpeden under bromshydraulikpaketet. En insexskruv (tror det är nr6) som sitter mer än jävligt till, lossa den och motorn e loss. Jag bytte på en -91 och då tog jag resolut och drog på ett hål med en dosfräs under plastinnerskärmen för att komma åt bättre.
Edit; Att byta hela paketet är mindre muntert med tanke på alla bromsrör och att hela bromsystemet måste luftas sedan med allt vad det innebär med fastrostade luftnipplar och huvudcylinder som riskera att dö. Byter du bara motorn behöver inte bromsystemet luftas.
Senast redigerat av hotrodder (10 april 2011)
Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab