Hallå, imorn har jag en V60 under hela dagen, den har inbyggd skärm som inte bara visar GPS och musik mm, utan även film! Jag funderar på att fördriva lite dötid med att glo på film eller liknande då jag kommer ha några timmar att slå ihjäl innan jag ska iväg från punkt 1 till 2.
Jag är dock lite nervös inför hur batteriet gillar detta, men eftersom att film endast går att visa när man står stilla så antar jag att det ska gå att titta en stund utan att batteriet mår dåligt? För Volvo kan väl inte ha tänkt sig att man ska stå med motorn på antar jag!
Är det någon som har någon aning om hur länge man kan kolla innan det börjar märkas på batteriet?
Ett batteri har amperetimmar. De reglerar hur länge ett fulladdat batteri kan skicka ström innan det tar slut. Du kan själv räkna ut hur länge du kan kolla på film innan batteriet tar slut genom att antingen läsa på hur mycket skärmen drar och se hur många aH batteriet har, eller så provar du dig fram med multimetern i högsta hugg.
Det senare är lite mer riskabelt då ett vanligt startbatteri inte tål urladdningar spec bra.
Ett batteri har amperetimmar. De reglerar hur länge ett fulladdat batteri kan skicka ström innan det tar slut. Du kan själv räkna ut hur länge du kan kolla på film innan batteriet tar slut genom att antingen läsa på hur mycket skärmen drar och se hur många aH batteriet har, eller så provar du dig fram med multimetern i högsta hugg.
Det senare är lite mer riskabelt då ett vanligt startbatteri inte tål urladdningar spec bra.
Första alternativet låter ju som en idé! Hur kan man tänkas få reda på vad skärmen drar? den är ju inbyggd, vart kan det stå menar jag?
Du kan jämföra med en liknande storlek. Det är inga jätteskillnader på vad så små skärmar drar och du ska ju alltid ligga i underkant ändå, men v60n borde ju minst ha 60-70 ah i batteriet så du kan nog kolla en hel del. Tillräckligt länge för att du ska tycka det är okomfortabet att sitta i sätet med största sannoliket