3435
Sök

Köpråd: Supra Mk3 eller Porsche 944 Turbo

258 Inlägg
24 april 2011
#21
ska du trimma mycke så tror jag du får ut mer effekt lättare o billigare ur supran men som sagt 944:an är riktigt vass i kurvorna o inte ett rakt fram monster smile

fördelen med 944:an är att den är helgalvad så det ska vara minimalt med rost på den, är det rost så kan man misstänka krockskada.

944:an finns med 220hk o med 250hk, ska du trimma mycket så kan du lika gärna ta 220hk bilen men se till att den har diffspärr, (option 220) o gärna m030 chassi med dom större bromsarna smile

Edit:
Såg nu att nån hade väckt upp en lite äldre tråd från förra året smile
Senast redigerat av DLS (24 april 2011)

"She said its just a car, I said you're just a girl"

519 Inlägg
24 april 2011
#22
Jag hade valt Supra! Inte bara för att jag har haft en själv utan för att det är en sjukt fin bil! Saknar min som tusan nu när sommaren står på glänt! Köra targa och bara må gott!


90 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
#23
Targa finns även på 944.

Det blev en Porsche 944 för min del. Årsmodell 86.

258 Inlägg
26 april 2011
#24
aaah, bra val smile

då antar jag att du redan är medlem på 944sverige smile

"She said its just a car, I said you're just a girl"

Gött mos
1 096 Inlägg
26 april 2011
#25
jQt skrev:
Targa finns även på 944.

Det blev en Porsche 944 för min del. Årsmodell 86.

Hittade tråden nyss och det gjorde du rätt i, grattis! Blev det en turbo?
Porschen är nästan 300kg lättare i ursprungsvikt.. visst de e väl lätt o skrämma upp turbohästar i en MK3:a med 300kilogram skojar man inte bort..

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

Japanese Engineering
690 Inlägg
26 april 2011
#26
Supra MK3, varför? väldigt Trimvänlig, snyggare än 944an (smaksak), bra komfort, driftsäker, lätt meckad, rolig och det är riktigt bra drag i den orginal big_smile

Hur trimmar man då?

Du kan börja med enkla saker som fullt avgassystem (utan kat) dumpventil, boost controller, IC + rör och en liten "refresh"(Slangar, packningar,bultar etc) då har du en enkelt trimmad bil och ligger runt 300hk utan bränsleuppgraderingar!

Det finns otroligt många möjligheter om du vill utveckla motorn och trimma vidare du kan: Byta till uppgraderad orginal turbo (CT26) vilket räcket tll ca 500hk, byt topppackning, lite vassare kammar (BC 264 funkar fint), koppling, bränslepump (walbro 255lph funkar bra), större spridare jag skulle kört 500-550cc och AEM EMS så ligger du mellan 500-520hk

Låter det lockande?

*Kan ha glömt något!

"Engineering alone has no magic machines have no soul its inspiration that transforms movement into emotion"/Infiniti

Ointresserad.
936 Inlägg
26 april 2011
#27
Du som har den orangea?

Teabag appreciation club.

Ubåtsingenjör
7 317 Inlägg
26 april 2011
#28
DLS skrev:
ska du trimma mycke så tror jag du får ut mer effekt lättare o billigare ur supran men som sagt 944:an är riktigt vass i kurvorna o inte ett rakt fram monster smile

fördelen med 944:an är att den är helgalvad så det ska vara minimalt med rost på den, är det rost så kan man misstänka krockskada.

944:an finns med 220hk o med 250hk, ska du trimma mycket så kan du lika gärna ta 220hk bilen men se till att den har diffspärr, (option 220) o gärna m030 chassi med dom större bromsarna smile

Edit:
Såg nu att nån hade väckt upp en lite äldre tråd från förra året smile

om man ska trimma är det väl en fördel att ta turbon dvs 250hk ... det är en 2,5 liters 4a med turbo. S2an är en 3 liters 4a utan turbo och 220hk


258 Inlägg
27 april 2011
#29
CHEEVA skrev:
DLS skrev:
ska du trimma mycke så tror jag du får ut mer effekt lättare o billigare ur supran men som sagt 944:an är riktigt vass i kurvorna o inte ett rakt fram monster smile

fördelen med 944:an är att den är helgalvad så det ska vara minimalt med rost på den, är det rost så kan man misstänka krockskada.

944:an finns med 220hk o med 250hk, ska du trimma mycket så kan du lika gärna ta 220hk bilen men se till att den har diffspärr, (option 220) o gärna m030 chassi med dom större bromsarna smile

Edit:
Såg nu att nån hade väckt upp en lite äldre tråd från förra året smile

om man ska trimma är det väl en fördel att ta turbon dvs 250hk ... det är en 2,5 liters 4a med turbo. S2an är en 3 liters 4a utan turbo och 220hk

Turbon finns med både 220hk o 250hk
85-87 220hk turbo
88 finns både som 220hk o 250hk
89-91 har 250hk
S2 är på 3l o 211hk

här finns lite info smile
http://sv.wikipedia.org/wiki/Porsche_951

Sen om man vill trimma rejält så är det 3l blocket från s2 eller gärna en 968 motor med 16v topp som gäller men då ska man byta stakar o kolvar bland annat.
Senast redigerat av DLS (27 april 2011)

"She said its just a car, I said you're just a girl"

90 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
#30
DLS skrev:
aaah, bra val smile
då antar jag att du redan är medlem på 944sverige smile

Japp det är jag. Nickar jEKKT där smile

Nitrometanskada skrev:
Hittade tråden nyss och det gjorde du rätt i, grattis! Blev det en turbo?

Jajamensan!


Snitch skrev:
Du som har den orangea?

Jepp! Orange och svart, folierad. Har sett en tråd där en kille lackar sin orange och svart har jag för mig.
Senast redigerat av jQt (28 april 2011)

Ointresserad.
936 Inlägg
28 april 2011
#31
Sett den ett par gånger.

Ser helt okej ut.

Teabag appreciation club.

90 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
#32
Jaså. Vart bor du Snitch?

Ointresserad.
936 Inlägg
28 april 2011
#33
Sölvesborg precis som du wink

Teabag appreciation club.

90 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
#34
Ofan! smile Då får du säga hej nästa gång du ser mig!

Ointresserad.
936 Inlägg
28 april 2011
#35
Det löser vi!

Teabag appreciation club.


Sök