26 april 2011
Trådstartare
Nåväl, var ute och körde utan problem med elfläkten på kylaren avstängd då min broder sagt att jag aldrig kommer behöva ha den på (kopplad till en vippströmbrytare).
Gjorde lite ärenden, satte mig i bilen och körde iväg.
Fick ett samtal så jag stod stilla och puttrade på tomgången när jag plötsligt hörde ett väldigt konstigt ljud, så jag gick ut och kollade så såg jag att det rykte under huven pga. vattnet kokade.
Det konstiga är att tempmätaren visade att motorn låg runt normala grader, hur kommer det sig att vattnet/glykolen kokade även om mätaren visade runt 90 grader?
Motorn blev helt tömd på glykol då det tog ett tag innan jag märkte att den kokade.
Efter allt detta hände så började det knacka ovanligt mycket i motorn, kan det ha börjat knacka mer för att den varit utan vatten eller är det något annat lurigt på gång?
Senast redigerat av TTW (26 april 2011)