3143
Sök

Saab 9-5 2,3t fel på programvara!

gasa tills de rasar!
225 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
tjena!

har ett program i från TB-racing i min saab 9-5 som ska motsvara ett steg 3 säger han som satt i de..
men nu har den börjat gå som en påse skit på laddtryck över 0,7 bar..
den får förlite bränsle på högre laddtryck även att ja körde med 1,2 i laddtryck innan utan problem..

nu till frågan.
är det skadligt att köra med ett laddtryck på 0,6 bar?
för på de laddtrycket "bludrar" den inte utan går som vanligt.
så laddtrycket är nerställt nu medhjälp av en "pysventil"

ska köpa ett nytt program om 1 månad men går det att köra me den såhär tills dess? får annars försöka få tag i de nya programet nu..

tacksam för snabba svar!

MVH /MR_EVIL

48 Inlägg
27 april 2011
Det är ju inte så konstigt att den går dåligt när du kör programvara från TB skulle alldrig låta honom röra bilen. du har väll hört hur många kundbilar han har förstört. han är ju bara en bluff. som min bil skulle han ju bara sätta dit down pipe utan race kat för de satt på, och sen tryck testa den. och tog ut ett pris på 11000kr, Fan vad jag ångrar det. så nej tack till TB, Så plocka ur programvaran och skaffa en som du vet att någon riktig kunnig firma har skapat ist, innan det rasar.
Senast redigerat av west_evul (27 april 2011)

Hellre En Polare I Kanalen Än En Kall Balle I Analen!!

gasa tills de rasar!
225 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
jo jag har tänkt de också.. men vill ha i ett orginal program sålänge.. men vet inte hur jag får ut de som sitter hmm

48 Inlägg
27 april 2011
ja du, du får väll prata med TB så han plockar ut de. sen får du väll snacka med speedparts eller maptune så dom kan göra det bra.

Hellre En Polare I Kanalen Än En Kall Balle I Analen!!

228 Inlägg
27 april 2011
säker på att det ligger i program varan då.. säger inte att det inte gör det med det låter ju onekligen som att det skulle sitta nått i Bränsle pumpen eller tändkasseten om jag ska vara ärlig framför allt när den har gått bra innan...

Jag har inte nått med TB att göra så det kan ju onekligen sitta i programmet med men jag tänkte ur en annan synvikel för din skull med..wink

Mvh

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid

gasa tills de rasar!
225 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
moffegrev skrev:
säker på att det ligger i program varan då.. säger inte att det inte gör det med det låter ju onekligen som att det skulle sitta nått i Bränsle pumpen eller tändkasseten om jag ska vara ärlig framför allt när den har gått bra innan...

Jag har inte nått med TB att göra så det kan ju onekligen sitta i programmet med men jag tänkte ur en annan synvikel för din skull med..wink

Mvh

har bytt soppafilter,spridare,btr,lmm,lambda sonden,tändkassett och tändstift.. dock inte soppapumpen.
kanske ska ta ner den o se hur de ser ut? kan väl sitta skit i de filtret som sitter vid pumpen eller är jag ute och cyklar?

tack för ett bra svar smile

228 Inlägg
28 april 2011
javisst kan det de men puparna håller som sagt bristfällig kvalite på de bilarna så är den inte bytt så kommer det..

tycker synd om dig  men är det inte så att TB-RACING ska lägga i orginal program vara utan kostnad. mvh

RäZeR Matte hittar rätt i år.
familjeräzer på heltid

Sök