Varit vid Macken idag och visat upp det, dom vägrar att säga att det varit tvätten som förstört det och ville ha en så kallad "proffs bedömning" på bilen" åkte ut till en av öns lackfirmor och dom säger direkt att det är från tvätten inget att bråka om! Så dom tvättade av bilen lite och sen visade det sig att HELA bilen blivit repig och stor bubblor i taket efter troligtvis valsen då det hördes 2st smällar!
Stora repor på alla skärmar tak dörrar skuff osv.... Det som är tur är att igår hade jag inte sett alla repor på resten av bilen då jag var inne på klarlacks släppet! så tur man såg dom nu innan det hade tagit för lång tid!
Så det skulle bli en hel bils lack i slutet av maj om Statoil godkänner det vilket dom måste!
Tillbaka till diskutionen så även om det är tvätten som förstör så klarlacken släpper så är det ju fortfarande tvätten som FÖRSTÖRT lacken!
Och ni som undrar jag tvättar aldrig i biltvätt men köpte en guldtvätt för att få under spol på bilen!
Stora repor på alla skärmar tak dörrar skuff osv.... Det som är tur är att igår hade jag inte sett alla repor på resten av bilen då jag var inne på klarlacks släppet! så tur man såg dom nu innan det hade tagit för lång tid!
Så det skulle bli en hel bils lack i slutet av maj om Statoil godkänner det vilket dom måste!
En lack vid en firma kostar ju långt mycket mer än vad en vr6a kostar så det blir nog pengar i handen och köpa annat för dig då tyvärr.
Stora repor på alla skärmar tak dörrar skuff osv.... Det som är tur är att igår hade jag inte sett alla repor på resten av bilen då jag var inne på klarlacks släppet! så tur man såg dom nu innan det hade tagit för lång tid!
Så det skulle bli en hel bils lack i slutet av maj om Statoil godkänner det vilket dom måste!
En lack vid en firma kostar ju långt mycket mer än vad en vr6a kostar så det blir nog pengar i handen och köpa annat för dig då tyvärr.
Stora repor på alla skärmar tak dörrar skuff osv.... Det som är tur är att igår hade jag inte sett alla repor på resten av bilen då jag var inne på klarlacks släppet! så tur man såg dom nu innan det hade tagit för lång tid!
Så det skulle bli en hel bils lack i slutet av maj om Statoil godkänner det vilket dom måste!
En lack vid en firma kostar ju långt mycket mer än vad en vr6a kostar så det blir nog pengar i handen och köpa annat för dig då tyvärr.
det skulle det inte bli! Frågade om det!
Dyrt blir det firmorna som tar försäkringsjobb här på ön tar över 60k för att lacka en bil men det är ju upp till statoil då om dom vill betala det...
Stora repor på alla skärmar tak dörrar skuff osv.... Det som är tur är att igår hade jag inte sett alla repor på resten av bilen då jag var inne på klarlacks släppet! så tur man såg dom nu innan det hade tagit för lång tid!
Så det skulle bli en hel bils lack i slutet av maj om Statoil godkänner det vilket dom måste!
En lack vid en firma kostar ju långt mycket mer än vad en vr6a kostar så det blir nog pengar i handen och köpa annat för dig då tyvärr.
det skulle det inte bli! Frågade om det!
Dyrt blir det firmorna som tar försäkringsjobb här på ön tar över 60k för att lacka en bil men det är ju upp till statoil då om dom vill betala det...
Statoil är med all säkerhet försäkrad mot sånt här. I absolut värsta fall får man ta det på den egna vagnskadeförsäkringen.
Tvättar bilintresserade fortfarande i biltvätt? trodde de var underföstått att de inte e bra för lacken oavsett vad! vil man tvätta under pallar man upp bilen o tar fram en högtryckstvätt, eller kör till en gör-det själv-tvätt! om nu tvätten skulle fördärvat din bil, lär ju macken haft många missnöjda kunder den dagen eftersom då borde de drabbat många andra med!
Tål klarlaken inte en tvätt, då e den inte bra! men om du får en ny lack så grattis, inte dumt alls!
Dyrt blir det firmorna som tar försäkringsjobb här på ön tar över 60k för att lacka en bil men det är ju upp till statoil då om dom vill betala det...
Statoil är med all säkerhet försäkrad mot sånt här. I absolut värsta fall får man ta det på den egna vagnskadeförsäkringen.
Det är ju dt jag menar att det inte går försäkringsbolagen löser ju in bilen om det överstiger 70 eller 75% av bilens värde...
80% på första kalkylen som regel, men annars är det ju upp till marknadsvärdet. Och i detta fallet lackar man ju endast de bitar som tillhör skadan vilket inte nödvändigtvis behöver innebära en hellackering och att man överstiger vad bilen tål.
Edit: Hellackering ligger väl runt 25-30k, och jobbar man med försäkringsbolaget så bör inte FB´s timpengen skilja så pass mycket att man skulle hamna runt 60k tycker jag.