2993
Sök

Hur sätter man fast baslådan i bagaget och hur sätter man fast kablarna?

263 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
Hallå,

Kopplat in min nya kicker bas som dunkar så fint smile

Just nu står den bara pladask på golvet i bagaget då jag inte riktigt vet hur jag skall sätta fast den på ett snyggt sätt då va.

Några tips?

Sedan hänger mina kablar kors å tvärs då va. Hade gärna velat ha nått så jag kan fästa dom i golvet på nått snyggt å bra sätt.
Senast redigerat av SaabAnton (28 april 2011)

338 Inlägg
28 april 2011
Feta kardborreband till baslådan, kablarna sätter du lämpligen med någon sorts buntband som du fäster i golvet.

263 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
Okaj, problemet är ju hur man skall fästa buntbandet då va.

338 Inlägg
28 april 2011
Finns ju såna som är monteringsyta på, sätt dom med en liten bit kardborre smile

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
28 april 2011
Skruva fast baslåda eller spänn fast med spännband, då sitter den fast. Kardborre duger för små saker, inte en baslåda. Kablarna kan du ju börja med att klippa till rätt längd, sen så kan du sätta fast dom med buntband som du köper buntbandsfästen till (kommer inte på vad dom heter just nu men det är som små plattor med hål i och klister på undersidan).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

263 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
Blir bara så jävla fult med ett spännband då va. Lutar mot att jag får sätta upp en regel på varje sida.

338 Inlägg
28 april 2011
Klart kardborre räcker, finns ju såna superstarka du kan lyfta hela bilen i yikes

Inte några klena jag pratar om nu utan rejäla doningar smile

Själv måste jag nog göra ett innergolv till mitt bagage i spånskiva så jag kan dra fast baslådan ordentligt, är nog ingen höjdare att ha den stående på plåten tongue

263 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
Kardborre va ju ingen dum ide, får fundera över natten änna.

338 Inlägg
28 april 2011
Köp dom genom nåt erkänt företag bara, så dom håller för rörelser tongue Typ 3M har häftig kardborre...

Hade en baslåda med kardborre i en 9-3'a och den fick man slita rejält i för att lossa tongue

6 851 Inlägg
28 april 2011
hmm, kardborre band känns inte särskilt bra. Vet ni vad en baslåda kan väga i 100km/h och en kraftig smäll? Räkna gärna på det lite..

Sök